پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
معاون اقتصادی استاندار کردستان از پایان یافتن کولبری در مناطق مرزی استان با تصویب هیات وزیران خبر داد.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی معاون اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه با تصویب هیات وزیران مرزنشینان استان کردستان در سه بازارچه مله‌خورد سروآباد، خانم شیخان مریوان و سیرانبند بانه فعالیت خواهند داشت، گفت: کلیه فعالیت ها در این بازارچه ها با مدیریت گمرک، همکاری مرزبانی، سازمان صنعت، معدن تجارت و با نظارت فرمانداری ها انجام خواهد شد.

وی با تشریح جزییات بیشتری از برچیده شدن بساط کولبری و جایگزین شدن پیله‌وری در این مناطق،افزود: مبادله کالا در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان بلوچستان با مسئولیت سازمان های ذیربط اجرايی می شود.

فیروزی با اعلام اینکه فرمانداران شهرستان های مرزی موظف به احصاء و معرفی واجدان شرایط مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتری نوار مرزی و بارگذاری اطلاعات مربوط به آنان در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، بیان کرد: وزارت صنعت، معدن تجارت نيز موظف است در کارت الکترونیکی مرزنشینان خدمات تخفیف تعرفه گمرکی به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان در هر ماه را برای آنان شارژ کند.

وی ادامه داد: براساس این طرح مقرر شده است که کالاهای ترانزیتی از سایر مرزهای رسمی کشور پس از طی تشریفات گمرکی با لحاظ تخفیف های تعرفه ای به غرفه ها و بازارچه های مرزی منتقل سپس مرزنشینان مشمول با استفاده از سقف معافیت های ماهانه می توانند نسبت به خرید کالاهای ترانزیتی از غرفه های مذکور اقدام کنند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان حذف کولبری و حمل کالا بر دوش مرزنشینان را اقدامی مفید در ساماندهی مبادلات مرزی برشمرد و گفت: افراد مشمول این طرح پیله ورانی هستند که با تخفیف های گمرکی سود مناسب ماهیانه را کسب خواهند کرد.

فیروزی اضافه کرد: برای مثال یک خانواده چهار نفری در ماه درآمدی دو میلیون تومانی خواهند داشت و اين امر نقش به سزایی در ارتقاي معیشت مرزنشینان عزيز کردستانی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود به انسداد مرز بعد از اجرای تصویب نامه هیات وزیران برای ساماندهی مبادلات مرزی نیز گریزی زد و عنوان کرد: بعد از اجرای این طرح مبادلات تجاری تنها از مرزهای رسمی واین بازارچه ها به رسمیت شناخته خواهند شد.

فیروزی همچنین به مرزنشینان شهرستان سقز و چگونگی بهره‌مندی آنان از این مصوبه هیات وزیران نیز اشاره و اظهار کرد: با پیشنهاد استاندار کردستان و تایید وزارت کشور کارت الکترونیکی مرزنشینان سقز نیز صادر می شود و تا راه اندازی مرز سیف می توانند در بازارچه سيرانبند بانه فعالیت تجاری خود را انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه اجرای زیرساخت های سه بازارچه مرزی در شهرستان های سروآباد، مریوان و بانه تا پایان هفته جاری به اتمام می رسد، گفت: کارگروهی در استان با مسئولیت استانداری و با حضور فرمانداران شهرستان های مرزی، مدیران گمرک، نیروی انتظامی، مرزبانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر اجرای مناسب طرح نظارت مستمر خواهند داشت و در حین اجرا نقاط ضعف و نواقص مشخص و رفع خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 بهمن 96، کد مطلب: 6416252: www.yjc.ir



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
چقدر وضعیت این کولبرها اسف بار شده بود یه مدت! به جرم فقر مجبور بودن تن به کاری بدن که خب بدترین رفتار هم لب مرز باهاشون میشد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین