پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سعی داریم تا قبل از پایان سال برای 20 خدمت پر هزینه درمانی مانند سرطان راهنمای بالینی و پروتکل های درمانی قابل اجرا در بیمارستان ها تدوین کنیم.

شعارسال:از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان بابایی در جلسه مشترک مدیران ارشد حوزه درمان، بهداشت، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی وزارت بهداشت که درباره استقرار نظام ارجاع خدمات سلامت برگزار شد افزود: نظام ارجاع یک مهره کلیدی در نظام سلامت است که به عنوان ابزار نظارتی و مدیریتی قابل استفاده خواهد بود.

وی افزود: برای مدیریت بهینه هزینه ها هم باید در راستای استقرار و شکل گیری نظام ارجاع در سطوح دو و سه تلاش می شود و خوشبختانه زوایای کار با همکاری مشترک بهداشت و درمان، ارزیابی و بررسی شده است، همچنین در راستای مدیریت خدمات و داروهای پر هزینه اقدامات خوبی در چند ماه اخیر صورت گرفته است.

جان بابایی افزود: سعی کرده ایم ساختار خدمات درمانی کشور را مبتنی بر نظام ارجاع اصلاح و فعال کنیم و تغییرات در سطح دو و سه نظام ارجاع متناسب با شرایط جدید لحاظ شده است.

وی ادامه داد: بازنگری خدمات پایه از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است و نوشتن گایدلاین ها برای خدمات پر هزینه یکی از این اقدامات است که خوشبختانه در این راستا گام های خوبی برداشته شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تدوین راهنماهای بالینی را از حوزه سرطان و داروهای پرهزینه در این بیماری آغاز کردیم و در این راستا با تمام انجمن ها نشست برگزار کردیم تا بتوانیم کار را به انجمن ها واگذار کرد.

وی افزود: بازنگری خدمات پایه در تمام حوزه های درمانی آغاز شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 25دی96،کدخبر: 82795491 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین