پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشتغال بیش از 4000 نفر از فارغ‌التحصیلان خود در بدنه دریایی کشور نیاز ایران به متخصصین دریایی را تأمین کرده‌ است.

شعار سال: معاون آموزشی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشتغال بیش از 4000 نفر از فارغ‌التحصیلان خود در بدنه دریایی کشور نیاز ایران به متخصصین دریایی را تأمین کرده‌ است.

‌دکتر سید جعفر سجادی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به‌عنوان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در سال 1355 جهت تربیت نیروی‌های متخصص دریایی ناوگان شرکت‌های کشتیرانی ایران به کمک یکی از دانشگاه‌های انگلیس در جنوب شرق ایران و بندر فوق راهبری چابهار تشکیل شد.

وی افزود: رشته‌های تخصصی موتور و عرشه که در دانشگاه دریانوردی چابهار تدریس می‌شود جنبه بین‌المللی دارند دانشگاه به جهت دریایی بودن ملزم به رعایت کنوانسیون STCW سازمان جهانی دریانوردی (‌IMO ) است که بر اساس آن تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و بازرسانی از سازمان جهانی دریانوردی و سازمان بنادر و دریانوردی ایران به‌صورت ادواری و تصادفی برنامه درسی این دانشگاه‌ها را با استانداردهای جهانی مطابقت می‌دهند.

وی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه عمده بدنه عملیاتی، آموزشی و مدیریتی دریایی کشور را تشکیل می‌دهند و اکثر کاپیتان‌ها و سرمهندس‌های کشتی‌های ایرانی و بسیاری از مدیران ارشد دریایی کشور از دانشگاه دریانوردی چابهار فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشتغال بیش از 4000 نفر از فارغ‌التحصیلان خود در ناوگان کشتیرانی تجاری اقیانوس‌پیمای ایران و ارگان‌های دریایی نیاز کشور به متخصصین دریایی را تأمین کرده است و قابلیت تبدیل‌شدن به قطب علمی دریایی منطقه را نیز دارد.

شایان‌ذکر است دانشگاه دریانوردی چابهار در حال حاضر با 5 دانشکده، 32 رشته تخصصی و بیش از 3600 دانشجو به‌عنوان تخصصی‌ترین دانشگاه کشور در چابهار مشغول به فعالیت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 26دی 96، کدمطلب:96102613694، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین