پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت: عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد و کمیته ملی المپیک در دوره جدید نگاه یکسانی به همه فدراسیون‌ها خواهد داشت.

شعارسال: کیکاووس سعیدی درباره مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و انتخاب خود به عنوان خزانه‌دار این کمیته گفت: «به نظرم انتخابات در فضای گرم و دوستانه برگزار شد. 50 درصد از اعضای مجمع برای پست‌های مختلف ثبت‌نام کرده بودند که رقابت شدیدی را میان نامزدها ایجاد کرده بود. در نهایت هم افراد صاحب حق رای آرای خود را به صندوق ریختند و اعضای کمیته ملی المپیک انتخاب شدند که در این میان من هم با حسن اعتماد شرکت‌کنندگان در انتخابات با رای قاطع به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدم.»

وی در خصوص شبهاتی که قبل و بعد از مجمع انتخابی کمیته ملی المپیک مطرح شده، اظهارداشت: «همه شاهدان و عزیزانی که در انتخابات کمیته ملی المپیک حضور داشتند، شاهد این بودند که کوچکترین شبهه‌ای در انتخابات وجود نداست و رقابت تنگاتنگی بین تمامی نامزدها وجود داشت. به نظرم مجمع انتخاباتی به بهترین شکل مدیریت شد و کلیه انتخاب‌هایی که صورت گرفت با شفافیت و بدون هرگونه حرف و حدیثی برگزار شد. جا دارد از زحمات کسانی که در دوره 4 ساله قبلی حضور داشتند، تشکر کنم و به آنها خسته نباشید بگویم.»

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه وی رئیس فدراسیون گلف است و باید از سمت خود استعفا دهد، بیان کرد: «براساس قانون چون خزانه‌داری کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود، من نمی‌توانم در سمت ریاست فدراسیون گلف باقی بمانم و باید از این پستی که دارم، استعفا دهم. بنابراین پس از طی مراحل قانونی و هماهنگی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به زودی از ریاست فدراسیون گلف استعفا خواهم داد تا گامی برخلاف قانون برداشته نشود.»

وی درباره برنامه‌های خود در کمیته بین‌المللی المپیک بیان کرد: «به طور حتم برنامه‌های مدون و حساب شده‌ای دارم که باید با همکاری دیگر اعضای کمیته آنها را به نحو احسن اجرایی کنم. حضور در عرصه‌‌های اجرایی عالیه ورزشی نیاز به تلاش مضاعفی دارد چرا که موفقیت در میادین بین‌المللی باعث سرافرازی کشورمان خواهد شد. باید در تنظیم حوزه‌های تامین اعتبارات و جذب منابع به طوری عمل کنیم که حداکثر بهره‌برداری را بتوان از مسابقات برد. در حال حاضر فدراسیون‌های المپیکی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 توکیو در اولویت قرار دارند و تلاش خواهیم کرد تا بهترین حمایت‌‌ها از این فدراسیون‌ها صورت پذیرد.»

سعیدی در مورد اعتراضاتی که بارها از سوی ورزشکاران و روسای فدراسیون‌های المپیکی در خصوص توجه بیشتر به ورزش‌های مدال‌آور شده و این در حالی است که ورزشکاران ورزش‌‌های مدال‌آور نیز معتقدند توجه کمتری به آنها نسبت به ورزش‌های کم و بی‌مدال می‌شود، تصریح کرد: «عدالت به معنای تساوی نیست. عدالت یعنی هر چیزی سرجای خودش قرار بگیرد. کمیته المپیک براساس برنامه‌های فدراسیون‌های المپیکی و آنهایی که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند، به این فدراسیون‌ها بودجه پرداخت می‌‌کند.»

وی افزود: «تمامی تصمیمات اجرایی برای پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها از سوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صورت می‌گیرد و اولویت را این هیات مشخص می‌کند که براساس برنامه‌های فدراسیون‌ها و موفقیت‌های آنها توزیع منابع مالی صورت می‌گیرد. نگاه حمایتی کمیته ملی المپیک به تمامی فدراسیون‌های المپیکی وجود دارد و این مدیران فدراسیون‌ها هستند که باید با موفقیت ورزشکاران‌شان نشان دهند که نیازمند توجه بیشتری هستند. به طور کلی کمیته ملی المپیک نگاه یکسانی به همه ورزش‌ها خواهد کرد.»

رئیس فدراسیون گلف در خصوص موفقیت‌هایی که این فدراسیون به دست آورده، اظهارداشت: «اقدامات بسیار خوبی در ورزش گلف انجام شده و مسیر خوبی را در مدت زمانی که من در این فدراسیون حضور داشتیم، طی کردیم. هنوز تا وضعیت ایده‌آل فاصله داریم ولی ظرفیت‌های جدیدی وجود دارد که با جذب و مشارکت‌های سرمایه‌ای می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده مفیدی کرد. اینکه گلف ایران در رنکینگ جهانی و آسیایی ارتقا رتبه داشته کافی نیست و باید رشد این ورزش پس از رفتن من هم استمرار داشته باشد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 30 دی 1396 ، کدخبر: 337980 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین