پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاهی با بیان اینکه در حال اخذ پیشنهاد سرمایه‌گذاران برای فرودگاه جدید اهواز هستیم، از موافقت اصولی سازمان هواپیمایی با ساخت فرودگاه چابهار خبر داد.

شعار سال: حسین اسفندیاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان به توسعه سواحل مکران و ظرفیت‌های این منطقه، اظهار داشت: از موارد اصلی توسعه سواحل مکران، رشد ترانزیت و کریدورهای بین‌المللی است و در این باره احداث فرودگاه در چابهار به ویژه با تکمیل بندر شهید بهشتی چابهار، ضرورت دارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاهی افزود: برای ساخت فرودگاه چابهار چندین الزام وجود داشت که قبلاً کار شد، طرح توجیه فنی هم اجرا شد و موافقت اصولی ساخت فرودگاه توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است.

اسفندیاری ادامه داد: جانمایی زمین و اختصاص اراضی برای ساخت فرودگاه انجام شده است و این با همکاری شرکت فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری و استانداری سیستان و بلوچستان بود، البته هنوز زمین به تملک شرکت فرودگاه‌ها درنیامده است که در این باره در حال رایزنی هستیم.

وی ادامه داد: در این باره در حال مکاتبه با وزیر‌ راه و شهرسازی و منتظر اعلام سیاست وزارتخانه هستیم.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاه‌ها گفت: هم‌اکنون نزدیک‌ترین فرودگاه به چابهار در منطقه کنارک و مربوط به نیروی هوایی است.

* اخذ پیشنهاد سرمایه‌گذاران برای فرودگاه جدید اهواز

اسفندیاری گفت:‌در حال تملک عرصه‌ای بزرگ برای فرودگاه جدید اهواز هستیم، زیرا در حال حاضر این فرودگاه 300 درصد بیش از ظرفیت استاندارد خود فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: در فرودگاه فعلی اهواز احداث ترمینال بین‌المللی به پایان رسیده است و ترمینال داخلی نیز توسعه یافت، در حال حاضر در حال محوطه‌سازی ترمینال بین‌المللی فرودگاه اهواز و توسعه رمپ هواپیماهای این فرودگاه هستیم.

وی اضافه کرد: در اهواز برای احداث فرودگاه جدید، تملک اراضی انجام‌ و فراخوان جذب سرمایه‌گذار اعلام شد، همچنین پیشنهادات سرمایه‌گذاران برای فرودگاه جدید اهواز در حال اخذ است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاهی با بیان اینکه همه فرودگاه‌های جدید دارای پتانسیل جذب سرمایه‌گذار است، گفت: همین فرودگاه جدید اهواز، بوشهر و یا چابهار با مکانیزم جذب سرمایه‌گذار، احداث و اجرا می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت پروازخبر، تاریخ 1 بهمن 96، کد مطلب: 37385: www.airlinepress.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین