پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
لایحه بودجه سال آینده توسط دولت تقدیم مجلس شد برای بررسی و تصویب اما این بار به دلیل شفافیتی که در ارائه لایحه بودجه سالانه شاهد بودیم بسیاری از کارشناسان و حتی مردم عادی به گمانه زنی و نقد و نظر پیرامون این موضوع دست زده اند؛ اما آیا دولت و مجلس در اصلاح این لایحه و گزارش به مردم به صدای منتقدان گوش خواهند داد؟

شعارسال:لایحه بودجه سال آینده توسط دولت تقدیم مجلس شد برای بررسی و تصویب اما این بار به دلیل شفافیتی که در ارائه لایحه بودجه سالانه شاهد بودیم بسیاری از کارشناسان و حتی مردم عادی به گمانه زنی و نقد و نظر پیرامون این موضوع دست زده اند؛ اما آیا دولت و مجلس در اصلاح این لایحه و گزارش به مردم به صدای منتقدان گوش خواهند داد؟

در این رابطه علیرضا رحیمی در گفتگو با سايت روزنو با بیان اینکه دولت دوازدهم در تلاش است که طبق برنامه‌ای که به مجلس ارائه داده به وعده‌های خود عمل کند، می گوید: نگاه نمایندگان مجلس هم به این تحرک‌ها منفی نیست و اعتقاد داریم باید دولت را یاری دهیم تا امید در بین مردم ایجاد شود زیرا اگر بین قوا، اختلافی بیافتد توان و انگیزه اجرایی در کشور کم می‌شود. گزارش پیرامون بودجه کشور، وعده خود آقای روحانی بوده است. آنچه که در اصلاح این لایحه اهمیت دارد تلاش‌های کمیتی است زیرا کیفیت کارها را می‌توان به صورت حجمی گزارش داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به این موضوع که گزارش رئیس جمهور درباره لایحه بودجه را به واقعیت‌ها نزدیک می‌دانم، می افزاید: ولی در برخی شاخص‌ها به صورت کمی ارائه نشد و خیلی نمی‌توان آن‌ها را ارزیابی کرد، به طور مثال در حوزه آسیب‌های اجتماعی اصلاً عدد و رقمی اعلام نشد. از این‌رو نیاز است در بعضی حوزه‌ها، عملکردها دقیق‌تر مطرح شوند که بتوان با گذشته مقایسه کرد.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به این موضوع که طبق قانون، رئیس جمهور باید همزمان با ارائه بودجه به مجلس، گزارش سالیانه‌ای را نیز به نمایندگان مردم ارائه دهد که روحانی بر اساس وعده خود این گزارش را به مردم نیز ارائه دادند؛ گزارش سالیانه برای سال دیگر بسیار حائز اهمیت است زیرا قرار است که بودجه برای اولین بار بر مبنای عملکردها تنظیم شود.

رحیمی در انتها با ذکر این موضوع که مجلس در حین تصویب بودجه سال آینده نباید به شکل پوپولیستی عمل کند و با برخی از اقدامات مانند حذف یارانه افراد پر درآمد باید همراهی کند، خاطر نشان کرد، منتها در این مسیر باید تمهیداتی را هم نسبت به بهبود وضعیت معیشت اقشار کم درآمد جامعه لحاظ کنیم مانند افزایش یارانه این بخش از جامعه و هزینه کردن درست منابع در راه بهبود تولید و ایجاد اشتغال برای مردم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روز نو،تاریخ انتشار 3بهمن 96،کدخبر: 301543، www.roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین