پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
رئیس کمیسیون آموزش ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بودجه پژوهش در سال آینده گفت: در سال 96 کمتر از نیم درصد بودجه پژوهشی کشور تحقق یافته است.

شعار سال: محمدمهدی زاهدی در نشست علنی سه شنبه، سوم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص اجرای قانون بودجه 96 گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 96، 33 هزار و 680 میلیارد تومان بوده که 75 درصد بودجه هزینه‌ای آن تحقق یافته است.

120 هزار کلاس فرسوده در کشور داریم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش بودجه عمرانی تاکنون برای نوسازی مدارس حتی یک ریال نیز پرداخت نشده این در حالی است که 120 هزار کلاس فرسوده در کشور داریم، بیان کرد: در زمینه کمک به سرانه دانش‌آموزی نیز فقط 11 درصد پرداخت شده است به همین دلیل است که مدارس مجبور می شوند برخلاف قانون اساسی از والدین دانش آموزان جهت هزینه‌های آب و برق پول دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای تغذیه رایگان دانش آموزان نیز فقط 11 درصد پرداخت شده، گفت: با این شرایط معلوم نیست در مدارس شبانه روزی که باید به دانش‌آموزان وعده‌های غذایی بدهند، چه غذایی داده می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه در حوزه کمک به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و عدالت آموزشی تنها 13 درصد پرداخت شده است، گفت: با این شرایط آسیب‌های بسیار بزرگی در این حوزه به وجود می‌آید.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی نیز فقط 13 درصد بودجه خود را دریافت کرده و همین امر سبب شده تا بعضی از دانش آموزان نتوانند به مدرسه بروند. همچنین آموزش و پرورش 6 هزار میلیارد تومان بدهی یا تعهد برای سال آینده دارد، همچنین مسائلی مانند بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمین باقی مانده است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم هزار و 388 میلیارد تومان بودجه داشته که 74 درصد آن پرداخت شده که همه آن از خزانه پرداخت شده است، گفت: وزارت علوم نتوانست از بانک‌ها چهار هزار میلیارد تسهیلاتی که برایش در نظر گرفته شده بود را حتی در حد یک ریال هم دریافت کند و با این شرایط برای سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی کاهش می‌یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتدار کشور در گرو فناوری است، بیان کرد: در این زمینه پیرامون برخی تصمیمات کمیسیون تلفیق باید تجدیدنظر شود.

بودجه دانشگاه پیام نور باید 110 درصد افزایش یابد

زاهدی با بیان اینکه بودجه دانشگاه پیام نور باید 110 درصد افزایش یابد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز باید افزایش بودجه داشته باشد، همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای پولی برای پرداخت بازنشستگان خود ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد بودجه پژوهشی کشور تحقق یافته و سال آینده در خوشبیانه‌ترین حالت 0.74 درصد بودجه پژوهشی کشور پرداخت خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در بخش آموزشی و پژوهشی مشکلات فراوانی دارد، همچنین دانشگاه فرهنگیان با وجود اینکه باید 35 هزار نفر را استخدام می‌کرد ولی امسال کمتر از 20 هزار نفر را استخدام کرده که در آینده مشکلاتی را به وجود خواهد آورد

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد مطلب: -، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
خب جای تبریک داره واقعا جایزه هم باید بهتون داد به جای اینکه فقط به فکر تولید مهندس و دکتر باشید یکمم به فکر کیفیت دانشگاها باشید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین