پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
هواپیمایی قطر با افتخار از فرود اولین ایرباس 350 سری 900 در فرودگاه امام خمینی تهران در تاریخ 2 بهمن 1396 خبر داد.

شعارسال : ایرباس 350 بهترین خط هوایی دنیا در سال 2016 ساعت 10:15 دقیقه صبح در میان استقبال فرودگاهی و دالان آب (Water Salute) برای اولین بار در قالب پروازی تجاری در ایران به زمین نشست. این اتفاق به فاصله 6 روز از فرود اولین بوئینگ 787 موسوم به " دريم‌لاينر" این خط هوایی در فرودگاه بین المللی امام خمینی رخ داد تا روزهای 16 و 22 ژانویه 2018 در تاریخ صنعت هوانوردی ایران ماندگار شوند.

اکبر الباکر، مدیرعامل هواپیمایی قطر درباره حضور ایرباس 350 در ایران گفت: " ما 14 سال است که با موفقیت به ایران پرواز می‌کنیم و مفتخریم که تبدیل به اولین خط هوایی می‌شویم که ایرباس 350 را در این کشور به زمین می‌نشانیم. ایران یکی از مهمترین مقاصد در شبکه منطقه‌ای ما است و پروازهایمان به این کشور عملکرد بسیار موفقی داشته‌اند. بسیار خوشحالیم که مسافرانمان روز 22 ژانویه در سفر به تهران آرامشی در بالاترین سطح ممکن را با یکی از مدرن‌‌ترین و پیشرفته ترین هواپیماهای دنیا تجربه کردند."

فرود اولین ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ هواپیمایی زدر ایران

هواپیمایی قطر 29 پرواز هفتگی از دوحه و فرودگاه 5 ستاره حمد به ایران دارد. اولین پرواز این خط هوایی به تهران در سال 2004 انجام شد و امروز این تعداد به 18 پرواز هفتگی به پایتخت ایران افزایش یافته است. آغاز 7 پرواز هفتگی این خط هوایی به مشهد و شیراز به ترتیب در سال‌های 2005 و 2011 آغاز شدند. این شرکت اخیراً و به واسطه تقاضای بالا و از نوامبر 2017 ( آبان 96)، 4 پرواز هفتگی شیراز-دوحه را به هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس 330 ارتقا داده است.

قطر ایرویز در ژانویه 2015 عنوان اولین خط هوایی استفاده کننده از ایرباس 350 را به خود اختصاص داد و در عین حال اولین خط هوایی خواهد بود که مدل 1000-350 را در ناوگان خود به کار خواهد گرفت. اضافه شدن این هواپیما به ناوگان هوایی این شرکت، قدم بزرگ و موفقیت‌آمیزی در راه مصرف بهینه‌تر سوخت و کاهش میزان تعمیرات به شمار می‌رود. این هواپیمای فوق پیشرفته 36 صندلی در کابین بیزینس و 247 صندلی در کابین اکونومی دارد که مجموع گنجایش آن را به 283 صندلی می‌رساند. به لطف طراحی عریض کابین، صندلی‌های کلاس بیزینس کاملاً تخت می‌شوند و در کلاس اکونومی، صندلی‌ها بزرگتر از موارد مشابه خود هستند. این نکته در کنار تماشای مجموعه‌ای غنی از سرگرمی در حوزه فیلم، موسیقی و بازی تحت عنوان Oryx روی اسکرین‌های با کیفیت و اتصال به اینترنت در تمام طول پرواز، راحتی را برای مسافران این هواپیما دو چندان می‌کند.

فرود اولین ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ هواپیمایی زدر ایران

هواپیمایی قطر از طریق فرودگاه حمد به عنوان تنها فرودگاه 5 ستاره خاورمیانه و ششمین فرودگاه برتر دنیا در سال 2016 به بیش از 150 نقطه دنیا در شش قلره مختلف پرواز دارد. قطر ایرویز به عنوان یکی از پیشروترین خطوط هوایی دنیا، اخیراً مقاصد زیادی همچون چیانگ مای ( تایلند) و سنت پترزبورگ (روسیه) را به شبکه پروازی خود اضافه کرده و قصد دارد در سال 2018 مقاصد دیگری چون پاتایا (تایلند)، پنانگ (مالزی)، کانبرا (استرالیا) و کاردیف (ولز) را در زمره شبکه پروازی گسترده خود قرار دهد.

لازم به ذکر است که شرکت هواپيمايی قطر، در مراسم سال 2017 اسکای‌ترکس مهمترين جوايز صنعت هواپيمايي را نیز به خود اختصاص داد: بهترين خط هوایی سال، بهترين سالن کلاس درجه يک، بهترين کلاس تجاری و بهترين شرکت هواپيمايی خاورميانه.

فرود اولین ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ هواپیمایی زدر ایران

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری آفتاب نیوز ، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1396، کدخبر: 504543، www. aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین