پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از اجرای طرح آمبولانس سیار مشاوره و آزمایش ایدز در کیش خبر داد.

شعار سال: محمدرضا رضانیا گفت: اجرای این طرح، با هدف آگاه‌سازی افراد جامعه از بیماری ایدز و ارایه مشاوره رایگان به افراد مختلف جامعه در سطح شهر صورت گرفته و طی آن یک دستگاه آمبولانس با حضور کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش، نسبت به آزمایش رایگان ایدز اقدام می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مداخلات جامعه‌محور در این زمینه، راه‌اندازی پایگاه سیار با هدف ارایه خدمات آموزشی، اطلاع‌رسانی، ارایه مشاوره و انجام آزمایش اچ آی وی در نقاط مختلف می‌باشد.

وی افزود: در کمترین زمان ممکن (حداکثر ۲۰ دقیقه) تنها با گرفتن یک قطره خون از مراجعین، نتیجه آزمایش به افراد ارائه می شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد: نتایج خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان به‌صورت محرمانه به آنان اطلاع داده می‌شود.

دکتر رضانیا در رابطه با هدف از اجرای راه‌اندازی این طرح، گفت: درصد بالایی از موارد ابتلا، از بیماری خود مطلع نیستند که می‌تواند به دلیل بی علامت بودن آلودگی به اچ آی وی، وجود باورهای غلط و نگرش‌های منفی در جامعه باشد که باعث ترس افراد از بیماری شده و مانع از اقدام آنان جهت تشخیص و متعاقب آن مراقبت لازم می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش ناکافی و باورهای غلط باعث می‌شود که افراد فکر کنند این بیماری مخصوص افراد خاصی است و امکان ندارد آنها مبتلا شوند؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهند برای تشخیص و درمان اقدام نکنند. بدین منظور تصمیم گرفته شد با راه‌اندازی پایگاه سیار (آمبولانس ایدز) خدمات آموزشی اطلاع‌رسانی، ارایه مشاوره و در صورت نیاز انجام آزمایش اچ آی وی به‌صورت رایگان و محرمانه توسط این پایگاه سیار به کیشوندان و گردشگران در صورت تمایل ارایه گردد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 6بهمن 96، کدمطلب:4210358، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
یه زمان فیلم ساختن از این بیماری و اگاه سازی مردم جرم بود در نوع خودش! الان دیگه مسئولین احساس خطر کردن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین