پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۶۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
رئيس کل بيمه مرکزي از ابلاغ اساسنامه تيپ حاکميت شرکتي بيمه ها از هفته آينده خبر داد.

شعارسال: عبدالناصر همتي در مراسم بزرگداشت پنجاه سالگي بازار سرمايه ايران افزود: با اين اساسنامه، حقوق سهامداران جزء و بيمه‌گذاران از طريق بيمه‌هاي حاکميتي شرکتي تامين خواهد شد.

وي با بيان اينکه هم‌ اکنون بازار پول، سهم قابل توجهي از تامين مالي کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: عملکرد بازارهاي مالي کشور در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد که وضعيت چندان مطلوبي در اين بازارها وجود نداشته و ناکارآمدي جدي در بازارهاي مالي ديده مي‌شود.

همتي با بيان اينکه حل مشکل بازارهاي مالي از اهداف دولت است، افزود: اگرچه اقدام‌هاي مثبتي طي سال‌هاي گذشته ازجانب مسئولان رخ داده و نهادهاي مؤثري در اين زمينه تشکيل شده، اما انتظار مي‌رود به تدريج بازار سرمايه بتواند نقش کليدي خود را از توسعه صنعت مالي کشور ايفا کند. در اين زمينه بازار بيمه مي‌تواند واسطه خوبي بين بازار سرمايه و بازار پول باشد.

وي با اشاره به عدم توسعه بيمه‌هاي عمر در کشور، گفت:‌ اين موضوع ناشي از شرايط اقتصادي و تمرکز سرمايه‌ها بر روي دارايي‌هاي غيرمولد و همين‌طور ناکارآمدي سيستم بانکي بوده و اين در حالي است که در برنامه ششم توسعه تأکيد بسياري بر روي افزايش سهم بيمه‌هاي عمر در صنعت بيمه شده است ضمن اينکه در سه سال اخير، بيمه‌هاي عمر با رشد 40 درصدي روبرو بوده‌اند.

همتي، بيمه‌هاي عمر مبتني بر سهام را از جمله راهکارهاي توسعه صنعت بيمه در بازار سرمايه کشور دانست و گفت: وقوع حوادث طبيعي در بسياري از کشورهاي دنيا موجب شده تا امروز از طريق اوراق بهادار مبتني بر بيمه‌هاي حوادث، منابع مالي مناسبي از طريق بازار سرمايه جذب شود.

رئيس کل بيمه مرکزي همچنين از نهايي شدن مقررات راه‌اندازي دستورالعمل صندوق سرمايه‌گذاري بيمه حوادث خبر داد و گفت: با تاسيس اين صندوق، نقش مردم، دولت و صنعت بيمه به طور بارزي باعث خواهد شد تا صندوق‌هاي بيمه به بازار سرمايه متصل و به اين ترتيب ريسک بيمه‌ها به سرمايه‌گذاران صندوق‌ها منتقل شود.

همتي افزود: بکارگيري استاندارد بين‌المللي IFRS17 از سوي بيمه مرکزي با همکاري سازمان حسابرسي و سازمان بورس براي افزايش شفافيت بيش از پيش و اعمال مقررات آيين‌نامه‌هاي مختلف است.

وي افزود: ميزان سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي بيمه در بازارهاي سهام ايران چيزي کمتر از 20 درصد حجم سرمايه‌گذاري‌هاي آنهاست، در حالي که اغلب اين منابع در بانک‌ها متمرکز شده است.


رئيس کل بيمه مرکزي گفت: توسعه بيمه عمر يکي از راه‌هاي افزايش همکاري صنعت بيمه با بازار سرمايه است که مي‌تواند از طريق تزريق منابع به بازار کمک کند.

همتي با بيان اينکه عمده بازار سرمايه ايران به بازار ثانويه اختصاص يافته است، افزود: بازار سرمايه ايران هنوز نتوانسته در بازار اوليه سهام، سهم چنداني را داشته باشد و بايد توسعه نيافتگي و ناکارآمدي بازار سرمايه را نسبت به ساير بورس‌هاي دنيا پذيرفت.

وي بر لزوم همگن‌بودن بازارهاي مالي از طريق ايجاد کميته ثبات بازارهاي مالي تاکيد کرد و گفت: انتظار مي‌رود با تصويب اين طرح در مجلس، ضمن ارتقاي بازار سرمايه، نقش صنعت بيمه نيز افزايش يابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1396 ، کدخبر: ۲۰۱۳۷۴۷ ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین