پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
مسئولانی که سالیان سال به مشکلات منطقه محروم گهرباران آگاهی دارند، به‌خوبی می‌توان از آن‌ها انتظار رسیدگی و رفع این معضل جدی و در عین حال ناگوار را داشت، به‌راستی برای مردم این منطقه نام‌ها کارگشا نیست، بلکه کارها راه‌گشا هستند.

شعار سال: چند سالی از مستقل شدن میاندورود می‌گذرد، اما دست و پنجه نرم کردن این شهرستان با مشکلات پیش‌رو یکی از معضلاتی است که هم‌چنان نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

بخش گهرباران شهرستان میاندورود به‌دلیل نزدیکی به دریا و مناطق بکر طبیعی هر ساله شاهد ورود مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است و حتی در فصل سرد زمستان هم نمی‌توان از زیبایی‌های این منطقه غافل بود.

این مکان تاکنون شاهد بروز تصادفات ناگوار و مرگبار بود که در نهایت به جاده مرگ شهرت پیدا کرده است، اهالی این منطقه با تصور اینکه قول‌هایی از سوی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای هموار کردن این جاده پرحادثه‌خیز داده شد، به امید تحقق وعده‌ها روزگار سپری می‌کنند.

* آمار تلفات جاده گهرباران زنگ خطری برای مسئولان

مردم این شهرستان به امید رفع مشکلات پیش‌رو و قول‌های رنگین مدیران و نمایندگان مجلس در صف انتظار نشسته و هر روز با وعده‌های یکی از مسئولان به آینده درخشان این جاده دلخوش می‌شوند، اما طولی نمی‌کشد که وعده‌ها هم در صف فراموشی پیگیری مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

گذشته سیاه جاده گهرباران به‌خوبی گویای این امر است که تاکنون چندین نفر را به کام مرگ کشانده و چند نفر از مرگ رهایی پیدا کردند، آمار تلفات این جاده در طول سال گواه این مطلب است.

با وجود اینکه مسئولان به روشنی در جریان عاقبت تلخ این جاده هستند، فقط به قول‌های بی‌ثمر اکتفا نکنند، زیرا خود نیز شاهد خوبی برای عاقبت جاده مرگبار و بی‌حامی گهرباران هستند.

* بی‌تدبیری در جاده گهرباران هر روز بیشتر از دیروز

۳۰ سال از عمر این جاده می‌گذرد و تاکنون هیچ رسیدگی در نوسازی آن انجام نشده است و هر روز به‌شدت فرسودگی این جاده بیشتر شده و هم‌چنان ادامه دارد.

مردمی که سال‌ها گوش‌شان از وعده‌های مختلف پر شده است به این یقین رسیدن که جاده گهرباران یکی از محورهای مظلوم مازندران و کشور شناخته شد و یقینا این مظلومیت را از صبر و متانت مردم اهالی خود به ارث برده است.

به‌راستی گذشته این جاده پرتردد و در عین حال مرگبار ثابت کرد که موضوع رسیدگی به مشکلات گهرباران دستخوش فراموشی و یا کم‌کاری و کم‌توجهی مسئولان قرار گرفته است.

مهم‌ترین مسأله در جریان مرگ و زندگی مردم محروم شمال مازندران که به خطه سرسبز و خوش آب و هوا شهرت دارد، جواب سئوالی است که بارها براثر تصادفات مکرر این جاده به‌ذهن میرسد که مرگ و زندگی افراد به چه قیمتی؟!

* تردد کامیون‌های سنگین و فرسودگی جاده

در دور گذشته انتخابات، اغلب کاندیدای انتخاباتی و مدیران در دولت گذشته، جلساتی متعددی با مردم به بیان مشکلات و ضرورت‌های محور گهرباران پرداختند که متأسفانه فقط به حرف و قول‌های نامعلوم اکتفا شده است.

یکی از اهالی بخش گهرباران با بیان اینکه تاکنون قول رسیدگی به رفع مشکل جاده گهرباران بارها از سوی مسئولان داده شد، اما تاکنون هیچ اقدام مفیدی انجام نشده است، اظهار کرد: مسئولان تا حرف انتخابات به میان می‌آید، به‌یاد جاده مظلوم گهرباران می‌افتند و برای رسیدگی از آن قول‌های تکراری می‌دهند.

سلمان اکبری به حادثه‌خیز بودن جاده گهرباران اشاره کرد و گفت: این جاده از ایمنی لازم برخودار نیست و تردد کامیون‌های سنگین از این مکان موجب فرسودگی جاده شده است که هر روز شدت آن بیشتر می‌شود.

* جاده گهرباران فاقد موارد ایمنی است

وی با تأکید بر اینکه عدم ایمن‌سازی جاده یکی از مواردی دانست که موجب بروز تصادفات و انحراف وسایل نقلیه می‌شود، ادامه داد: چند روز پیش اتومبیلی در عبور روستای ورکلا به‌دلیل عدم تعادل سرنگون شد و در همان روز اتومبیل دیگری در عبور روستای بزمین‌آباد منحرف شد و به کانال مجاور سقوط کرد.

این اهالی بخش گهرباران میاندورود به عدم روشنایی در مسیر و علایم اخطاری اشاره کرد و یادآور شد: این مسیر از روشنایی و علایم اخطاری راهنمایی و رانندگی برخوردار نیست و رانندگان هر لحظه خطر منحرف شدن را احساس می‌کند، به راستی کمتر کسی جرأت رانندگی در شب را به‌خود می‌دهد.

وی اضافه کرد: این جاده در طول سال قربانی زیادی را به‌سوی مرگ می‌کشاند، هیچ‌روزی نمی‌توان یافت که بدون حادثه سپری شود، حق مردم بخش گهرباران شهرستان میاندورود داشتن چنین جاده‌ای پرخطر نیست.

اکبری در پایان گفت: امیدواریم تعریض جاده گهرباران به عاقبت مشکلات آسفالت و زیر ساخت جاده‌ای که از خروجی شهر سورک تا چهار راه ورکلا همراه بود، مبتلا نشود و شروع و پایان پایداری را به‌همراه داشته باشد.

* وعده‌های که در ظاهر رنگ واقعیت گرفت

در چند روز گذشته خبر کلنگ‌زنی افتتاح تعریض جاده گهرباران از چهارراه ورکلا تا پنبه چوله به طول ۵٫۵ کیلومتر نقل محافل عمومی بود که بعد از ظهر امروز این امر تحقق یافت.

کل اعتباری که به این پروژه تخصیص داده شد بالغ بر ۴ میلیارد تومان است که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از عبور روستای ورکلا تا عبور پنبه‌چوله کلنگ‌زنی شد و این طرح در دستور کار قرار گرفت.

بندر امیرآباد که به‌عنوان قطب اقتصادی این منطقه به‌شمار می‌رود نیاز به راه‌های ارتباطی توسعه یافته دارد تا گوشه‌ای از خاطرات تلخ حوادث گذشته این جاده مرگ‌بار جبران شود.

بسیاری از افراد درباره جاده مرگ گفتند و نوشتند، برخی آن را جاده مرگ و منطقه محروم گهرباران نامیدند و برخی دیگر به‌راحتی از رسیدگی به آن سر باز زدند.

خبرهای متعددی از این جاده فراموش شده تهیه شد تا به‌توان گوشه‌ای از مشکلات این منطقه محروم را در قالب خبر به مسئولان انتقال داد تا پیامدهای جبران‌ناپذیر دیگر مهار شود.

مسئولانی که سالیان سال به مشکلات این شهرستان و منطقه محروم گهرباران آگاهی دارند به‌خوبی می‌توان از آن‌ها انتظار رسیدگی و رفع این معضل جدی و درعین حال ناگوار را داشت، به‌راستی که برای مردم این منطقه نام‌ها کارگشا نیست، بلکه کارها راه‌گشا هستند.

اهالی گهرباران هنوز هم منتظر قول‌های مدیران هستند، حتی آن‌هایی که هر ۱۵ روز کلنگی بر زمین یا قیچی بر روبان افتتاح می‌زدند تا شاید اقدامات موثری از سوی مسئولان برای جاده مرگ‌بار گهرباران انجام شود.

با اندکی تلخیص و اضافت، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مازند خبر، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1394، کد مطلب: - www.mazandkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین