پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۸۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
مدیرکل دفتر سلطنت عمان در توسعه همکاری های اقتصادی با ایران گفت: کشور عمان با فراهم نمودن امکان مبادلات اقتصادی و ارز و کاهش مالیات، شرایط ویژه و با صرفه ای برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم نموده است.

شعارسال: 'عماد الشکیلی' روز شنبه در همایش معرفی فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و عمان، به مزیت های ویژه سرمایه گذاری در کشور عمان اشاره کرد و افزود: بر اساس بند 11 قانون اساسی، اقتصاد ملی بر پایه عدالت و اصول اقتصاد آزاد بنا شده است و هر فردی که می خواهد در عمان تجارت نماید، دولت حقوق وی را تضمین و نسبت به گسترش کسب و کارش حمایت می کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر مقرراتشان به گونه ای تضمین شده که امکان کار در آن کشورها وجود ندارد ، ولی در عمان علاوه بر این که شرایط کار کردن فراهم است، سرمایه گذاران خارجی از همان حقوقی برخوردارند که تجار عمانی دارا می باشند.
وی گفت: قانون کشور عمان در اختیار بخش دولتی است که اگر به گزارش های بانک جهانی مراجعه کنید متوجه می شوید که این کشور یکی از قوی ترین سیستم های مالی در سطح جهان را دارد.
الشکیلی راحت بودن کسب و کار را از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در عمان بیان و اضافه کرد: اصولا کشور ما تسهیلات خوبی برای کسب و کار خارجی به ویژه برای ایرانیان قائل است و ویزاهای درخواستی حداکثر در 2 روز صادر می شود.
وی ادامه داد: دولت عمان علاوه بر این که فرآیندهای بروکراسی و قید و بندها را برای سرمایه گذاران کم کرده، هزینه هایی مثل مصرف آب و برق در مناطق آزاد عمان کمتر از جاهای دیگر است.
وی بیان کرد: سرمایه گذار می تواند از 70 تا 100 درصد سرمایه خود را در کشور عمان به نام خود داشته باشد.
مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران گفت: بر اساس تحقیقاتی که سال گذشته میلادی انجام شد، سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل، تدارکات، بهداشت، فلزات و شیلات برای ایرانیان سودآورتر می باشد.
وی گفت: در حال حاضر شرایط سه بندر عمان شامل 'صحار، دقم و صلاله 'برای ارسال کالاهای ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس مناسب است.
وی با اشاره به این که فعالان اقتصادی ایران می توانند از بنادر عمان برای صادرات کالا استفاده نمایند، اضافه کرد: به طور حتم تجار ایرانی بندر صحار را به خوبی می شناسند و روابط تجاری خوبی بین ایران و این بندر وجود دارد و می توان از این بندر برای ارسال کالا به بنادر اروپایی و سایر کشورها استفاده نمود.
وی با تاکید بر پیدا کردن راه حل هایی برای کاهش هزینه و افزایش بهره وری، ادامه داد: بندر سلاله سومین بندر بزرگ جهان برای ارسال کالا می باشد که می توان از ظرفیت آن نسبت به صادرات کالا به کشورهای آفریقایی مثل تانزانیا، نیجریه و اوگاندا استفاده کرد.
وی افزود: با توجه به تعرفه صفری که برای صادرات بین کشورهای عربی و عمان وجود دارد، محصولات ایرانی از طریق این بنادر می تواند به کشورهای عربی و سایر کشورها صادر شود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عمان نیز در این همایش با اشاره به موقعیت اقتصادی کشور عمان، گفت: نرخ رشد اقتصادی این کشور در پایان سال 2016، سه درصد بوده و در سال 2017، نرخ رشد صادرات غیرنفتی به هفت درصد می رسد و میزان اتکا به نفت کاهش می یابد.
آرزو جمالی افزود: نرخ تورم در کشور عمان 1.1 درصد است و از یک ثبات اقتصادی برخوردار است به طوری که با وجود تجربه بحران های اقتصادی، همواره نرخ برابری دلار و ریال عمان ثابت و 2.6 است و از درآمد سرانه بالایی حدود 17 هزار دلار در سال 2016 برخوردار بوده است.
وی بیان کرد: ایران به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی و دسترسی به کشورهای آسیایی با 150 کشور دنیا دارای روابط بازرگانی و تجاری است و می تواند با عمان نیز از طریق ثبت شرکت روابط تجاری مناسبی داشته باشد.
وی افزود: محصولات چدن، آهن، فولاد، محصولات کشاورزی و میوه، مس، انواع نباتات، روغن های سبک، گندم، قیر، محصولات شیمایی، دام زنده، گوشت و سوخت های معدنی مهم ترین اقلامی است که از ایران به عمان صادر می شود.
جمالی اضافه کرد: همچنین ماشین آلات، وسایل نقلیه سبک، قطعات یدکی، محصولات شیمیایی، معدنی، مواد پلاستیکی و آلومینوم از محصولاتی است که از کشور عمان به ایران وارد شده است.
به گفته وی، ثبت شرکت با 100 درصد مالکیت ایرانی در مناطق آزاد، اخذ اقامت، تسهیلات بانکی و برخورداری از روابط قوی بانکی مزایای حضور بازرگانان ایرانی در کشور عمان است.
همایش معرفی فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و عمان با حضور محسن ضرابی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در اتاق بازرگانی قم برگزار شد و در این همایش ظرفیت ها، مزایا و قوانین سرمایه گذاری در عمان و مناطق آزاد این کشور برای سرمایه گذاران استان قم تشریح شد.
عمان کشوری است با مساحت 309 هزار و 500 کیلومتر مربع که با سه کشور یمن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هم مرز است، نوار ساحلی آن سه هزار و 165 کیلومتر مربع است و از لحاظ دریایی مرزهایی با دریای عرب، خلیج فارس و دریای عمان دارد؛ پایتخت عمان مسقط است که در شمال این کشور و در طول دریای عمان واقع شده است و به عنوان یک بندر تجاری مهم میان جهان شرق و غرب است.
کشور عمان 4.8 میلیون تن جمعیت دارد که 58 درصد عمانی و بقیه از کشورهای دیگر هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار14 بهمن 96، کد خبر:82818284 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
عمان در چند سال اخیر اقتصاد رو به رشدی داشته و با سرمایه گذاری در اون سود زیادی رو میتونیم نصیب خودمون کنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین