پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با تاکید بر اینکه باید هزینه حمل ونقل دریایی ایران و عمان کاهش یابد، گفت: از طریق عمان می‌توانیم به کشور‌های آفریقایی صادرات داشته باشیم.

شعار سال: محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علل ناموفق بودن افزایش صادرات ایران به عمان بالا بودن هزینه حمل کالا و متاسفانه در حالی که قیمت کالای ایرانی کمتر از کالای چینی و فاصله ایران به عمان کمتر از فاصله چین تا عمان است، اما در نهایت قیمت کالای ایرانی بیشتر تمام می‌شود و همین مسئله موجب شده تا مزیت رقابتی خود را از دست بدهیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت کاهش هزینه حمل و نقل دریایی بین ایران و عمان است و باید بتوانیم از فرصت اقتصادی ایران و عمان بیش از پیش استفاده کنیم و شرایط بهتری بین اقتصاد دو کشور با توجه به مزیت همسایگی و روابط دوستانه در حوزه دریایی و بندری رقم بزنیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه عمان دارای بنادر مدرن و مجهز است و نقش ترانشیپی خود را به خوبی در منطقه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: عمان به عنوان پایگاه صادرات مجدد کالای ایرانی به شمار می‌رود و خوشبختانه مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی عمان به راحتی شرکت‌های ایرانی را می‌پذیرند و گواهی مبدا می‌گیرند.

به گفته ضرابی؛ عمان از جمله کشور‌هایی است که در منطقه می‌توانیم از طریق آن گواهی مبدا با گمرک صفر اخذ کنیم و صادرات انجام دهیم در حالی که کشوری مانند عراق عوارض گمرکی خود را بالا می‌برد و ممنوعیت‌های مختلفی ایجاد می‌کند، بنابراین اگر بتوانیم گواهی مبدأ را از طریق عمان اخذ کنیم می‌توانیم با عوارض صفر به عراق صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما با برخی کشور‌ها روابط خوبی ندارد و هرچند با برخی کشور‌ها از روابط مطلوبی برخوردار است، اما در این زمینه نیز با مشکل تحریم روبرو هستیم، گفت: نباید نسبت به بازار کشور‌هایی نظیر عمان بی تفاوت باشیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه کشور‌های آفریقایی معمولا به صورت طولانی مدت خرید انجام می‌دهند، خاطر نشان کرد: به دلیل تحریم با برخی کشور‌های آفریقایی در ارتباط نیستیم، اما از طریق عمان می‌توانیم صادرات خود به این کشور‌ها را در دستورکار قرار دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۹۴۷۳۲، mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین