پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مطالبات ما از کشور انگلیس وصول شده و حتی از آن پول استفاده نیز شده است، گفت: راجع به سایر وجوه مسدودی نیز به مرور زمان اطلاع رسانی کرده و خواهیم کرد، باید در مجموع گفت که روند کار به خوبی پیش می‌رود.
شعار سال: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اینکه بدهی پرداخت شده انگلیس چگونه قرار است از عمان وارد کشور شود، بیان کرد: «ما با کشور‌های منطقه به نوعی کار می‌کنیم و در زمینه گرفتن مطالبات‌مان برخی از کشور‌های همسایه رایزنی و وساطت می‌کنند. حدود ۴۰۰ میلیون پوند بدهی انگلستان به ما از مبدا آزاد شده است. چندان مشکل به مقصد رسیدن را نداریم کما اینکه به مقصد هم خواهد رسید.»

محمود عباس‌زاده در گفتگویی در خصوص پرداخت بدهی انگلیس به ایران از طریق عمان، اظهار داشت: «ما با کشور‌های منطقه به نوعی کار می‌کنیم و در زمینه گرفتن مطالبات‌مان برخی از کشور‌های همسایه رایزنی و وساطت می‌کنند. مهم این بود که پول‌های مسدود شده از کشور مبدا آزاد شود. بعید می‌دانم در مراحل بعدی، به ویژه با همسایه‌ها با مشکلی مواجه شویم.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که چگونه قرار است این پول‌ها از عمان وارد کشور شود، عنوان کرد: «بالاخره مذاکراتی شده است. ما یک سری کار‌هایی برای آزاد کردن اموال‌مان، به ویژه در مورد پول‌های بلوکه شده آغاز کرده‌ایم.»

عباس‌زاده ادامه داد: «مذاکرات و رایزنی‌های مستمری را شروع و بر اساس قواعد حقوق بین‌المللی هم اقدام کرده‌ایم. طبق گفتگو‌های وین هم یکی از موضوعاتی که به صورت جدی توسط دیپلمات‌های ما پیگیری می‌شد، بحث آزاد کردن پول‌های ما بود. حتی بار‌ها به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر حسن نیت دارید دست به کار شوید و بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کنید؛ ما هم این امر را دال بر حسن نیت و جدیت شما تلقی می‌کنیم. کاری هم که با انگلیس شد در همین راستا بود.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: «حدود ۴۰۰ میلیون پوند بدهی انگلستان به ما از مبدا آزاد شده است. چندان مشکل به مقصد رسیدن را نداریم کما اینکه به مقصد هم خواهد رسید. مهم این است که یک کار هماهنگ، حقوقی، مستدل و عالمانه را برای بازگشت این پول‌ها شروع کرده‌ایم و دارد نتیجه هم می‌دهد.»
 
رئیس بانک مرکزی: طلب ایران از انگلیس را دریافت و استفاده کردیم
 
ادعای بلوکه بودن پول پس داده انگلیسی‌ها به ایران در عمان + تکذیبیه

علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه هئیت دولت، در پاسخ به سؤالی درباره نوسانات اخیر بازار ارز، با بیان اینکه درآمد‌های ارزی کشور در قیاس با سال گذشته بهتر شده است، تصریح کرد: درآمد‌های ارزی صادرات‌های صورت گرفته به خصوص صادرات نفتی وصول شده است و در همین فروردین ماه اوضاع خوبی در حوزه درآمد‌های ارزی داشتیم.

وی گفت که ۱۱ میلیارد دلار در فروردین ماه ارز تخصیص داده‌ایم و افزود: وضعیت خوب است و خوشبختانه نسبت به سال گذشته در زمینه تخصیص ارز به جایگاه ارزشمندی رسیده‌ایم. صادرکنندگان اسکناس‌های خود را می‌آورند و در سامانه نیما قیمت‌ها از ثبات خوبی برخوردار است؛ لذا در زمینه تامین منابع ارزی هیچ مشکلی نداریم.
 
صالح آبادی، در پاسخ به سؤالی درباره ارز‌های بلوکه شده کشور در برخی کشور‌های خارجی، گفت: مطالبات ما از کشور انگلیس وصول شده است و حتی از آن پول استفاده نیز شده است. راجع به سایر وجوه مسدودی نیز به مرور زمان اطلاع‌رسانی کرده و خواهیم کرد، باید در مجموع گفت که روند کار به خوبی پیش می‌رود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای و تاثیر توافق یا عدم توافق با طرف‌های ۴+۱ بر بازار ارز ایران، با بیان اینکه، رقم‌های اعلام شده برای آینده قیمت ارز، صحیح و کارشناسی نیست، گفت: این رقم‌ها برای تحت تاثیر گذاشتن ثبات بازار ارز است، من سوال می‌کنم مگر در سه سال گذشته که ما تحریم بودیم، ارز کشور تامین نشده است؟ ما همین الان ظرفیت تولید نفت و فرآورده‌های آن را به دوران قبل تحریم بازگردانده‌ایم.

صالح آبادی اضافه کرد: ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمد‌های فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۶۳۰۶۰۳، www.eghtesadonline.com

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۱۳۶۱۳۰۵، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین