پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
جرمی هانت وزیر امورخارجه پیشین انگلیس صبح امروز (پنج شنبه) در گفتگو با شبکه اسکای نیوز تاکید کرد که این کشور باید بدهی ٤٠٠ l یلیون پوندی خود به ایران را بپردازد.

شعار سال: وزیر امورخارجه پیشین انگلیس گفت که لندن به طور قطع باید بدهی خود به ایران را پرداخت کند.
 
جرمی هانت وزیر امورخارجه پیشین انگلیس صبح امروز (پنج شنبه) در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز تاکید کرد که این کشور باید بدهی ٤٠٠ lیلیون پوندی خود به ایران را بپردازد.
 
وی در این باره اظهار داشت: زمانی که من وزیر امورخارجه بودم گفت وگوهایی درباه قاعده کلی و اصل آن در جریان بود و ما مشخص کردیم که پول باج نمی‌دهیم. اگر پول باج بود، من واقعاً از پرداخت آن حمایت نمی‌کردم اما موضوع مربوط به یک بدهی است و ما کشوری هستیم که بدهی های خود را پرداخت می کنیم.
 
جرمی هانت در ادامه وجود ارتباط میان پرداخت این بدهی با پرونده نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی بازداشت شده در ایران را رد کرد و گفت: این یک بدهی است که باید پرداخت شود. یک دادگاه بین المللی نیز حکم داده که ما بدهکار هستیم. وزیر دفاع (انگلیس) هم گفته که باید بدهی مان را بپردازیم. بنابراین من فکر می کنم که در حال حاضر هیچ تردیدی در اصل آن وجود ندارد. 
 
این دیپلمات سابق انگلیس مدعی شد: البته باتوجه به تحریم های آمریکا علیه ایران برای پرداخت این بدهی یک سری ملاحظات سیاسی نیز وجود دارد.
 
وی افزود: همانطور که رئیس جمهور اوباما بدهی آمریکا به ایران را پرداخت کرد، این نیز یک وضعیت مشابه است. از نظر من بعید است که برای این کار، با همان مخالفتی از سوی رئیس جمهور بایدن (رئیس جمهور کنونی آمریکا) مواجه باشیم که ممکن بود در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ با آن روبرو باشیم.
 
وزیر امورخارجه پیشین انگلیس همچنین تصریح کرد: به طور قطع به دلیل تحریم ها مشکلاتی وجود دارد اما اینها مواردی هستند که در برخی مواقع می توانید آنها را حل وفصل کنید، مثلا اگر ٤٠٠ میلیون پوند را دارو یا چیزی شبیه آن بدهید.
 
بنابر این گزارش، پرونده بدهی انگلیس به ایرا ن مربوط به قرارداد خرید هزار و ٥٠٠ تانک چیفتن و ٢٥٠ خودروی زرهی از لندن در دهه ١٩٧٠ میلادی است که دولت انگلیس آنها را به ایران تحویل نداد. 
 
لندن تاکنون به بهانه وجود تحریم های بین المللی علیه کشورمان از پرداخت بدهی مربوط به این قرارداد سر باز زده است.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:  20 آبان  1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400082015794

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین