پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
ایازی گفت: حدود 333 هزار نفر در حوادث رانندگی مجروح و به مراکز درمانی انتقال داده می شوند.

شعارسال: محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد : اجتماعی شدن نظام سلامت موضوع جدیدی نیست زیرا از زمانی که شبکه بهداشتی در کشور پیاده شده است یکی از موضوع‌های مورد توجه اجتماعی شدن مقوله سلامت بود که سازمان جهانی بهداشت نیز بر آن تاکید دارد.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم، اجتماعی شدن سلامت جزء برنامه‌هایی بود که وزیر بهداشت به مجلس تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه اولین مسئله در اجتماعی شدن سلامت مشارکت مردم است، افزود: هزینه‌های درمانی با مشارکت مردم کاهش پیدا می‌کند. این مشارکت می تواند به صورت فردی یا در محلات انجام شود، کانون‌های سلامت محور می‌تواند به سلامت مردم محله کمک کند.

فعالیت ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت

معاون اجتماعی وزارت بهداشت یاد آور شد: در حال حاضر 620 سازمان مردم نهاد سلامت داریم که می تواند به سلامت مردم از لحاظ فرهنگسازی، آموزش و حمایت از بیماران کمک کند. همچنین مشارکت مردم در زیر ساخت نظام سلامت بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: مشارکت‌های بین بخشی یعنی از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه ها به نحو احسن استفاده شود. برای مثال وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات باید به مردم کمک کند و در مورد همه این موضوع‌ها در شورای عالی امنیت غذایی تصمیم گیری می‌شود.

ایازی تاکید کرد: در اثر تصادفات حدود 16 هزار و 500 نفر فوت می‌کنند، 3 برابر شدن تعداد وسایل نقلیه سبب شده است حدود 333 هزار نفر در حوادث رانندگی مجروح و به مراکز درمانی انتقال داده می شوند.

وی در خصوص اینکه اگر مردم به مقررات پایبند باشند و مسئولان مربوطه خودروهای استانداردی تولید کنند، تعداد فوتی‌ها و مجروحان حوادث کاهش پیدا می‌کند، افزود: در چارچوب مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی باید از ظرفیت خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در زلزله غرب کشور بخش زیادی از نیازهای درمانی توسط بنگاه‌های اقتصادی تامین شد، گفت: یکی دیگر از اقدامات اجتماعی شدن سلامت راه اندازی مجمع سلامت ملی در مقیاس‌های محله، شهرستان و استان است که یک ضلع آن مردم، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد هستند و ضلع دیگر دولتی‌ها و ضلع دیگر در حوزه علمی مانند دانشگاهیان هستند.

ایازی افزود: صحبت نماینده مجلس مبنی بر خودکشی ۹۷ نفر از مردم زلزله زده کرمانشاه را تکذیب می‌کنم و به هیچ عنوان این مسئله درست نیست.

آمار بالای نزاع خیابانی نگران کننده و نیازمند اصلاح رفتاری است

وی در زمینه اقدامات وزارت بهداشت در زمینه خشونت اظهار کرد: در بحث کودک آزاری در صورتی که فرد به بیمارستان ارجاع شود‌‌، خدمات لازم را دریافت می‌کنداما اقدامات فرهنگساز متوجه سازمان های دیگر است.

وی اضافه کرد: در جلسات وزارت رفاه آمار نزاع خیابانی بالاترین جرمی است که در کشور رخ می دهد و بسیار نگران کننده است باید در این زمینه اقدامات لازم در راستای اصلاح رفتار صورت گیرد.

ایازی در زمینه اقدامات وزارت بهداشت در زمینه دو جنسیتی‌ها اضافه کرد: این افراد یک تئاتر داشتد که وزیر بهداشت به تماشای آن رفت و بسیار متاثر شد. گزارشی درباره ترنس‌ها در حال تهیه است تا اقدامات درمانی لازم برای این افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه این افراد تحت پوشش بیمه نیستند تا آمار دقیقی از آنها داشته باشیم و طی برنامه‌ای بتوانیم اقدامات مناسبی را برای این افراد انجام دهیم.

مقوله خودکشی به وزارت بهداشت محول شد

ایازی افزود: موضوع خودکشی از جمله مسائلی است که به وزارت بهداشت محول شده است؛ 4استان غربی به عنوان پایلوت هستند و انجمن پیشگیری از خودکشی ایجاد شده است.

افزایشی در آمار خودکشی نداشتیم

وی افزود: آمار و ارقام نشان دهنده افزایش خودکشی نیست در این زمینه رسانه‌ها کاری نکنند که به سلامت روان مردم دچار آسیب شوند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درباره سریال‌ها با محوریت سلامت گفت: روال سریال‌ها اینگونه است که در مورد آنها با ما مکاتبه می‌شود و پیشنهادهای تهیه کننده به موسسه آوای سلامت ارجاع داده می‌شود پس از آن طرح اولیه در شورای فیلم‌نامه بررسی می‌شود و شورای فرهنگی آن را تایید می‌کند، در این زمینه سهم ما مشخص شده است و عقد قرارداد بین وزارت بهداشت و صدا و سیما صورت خواهد گرفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1392 ، کدخبر: 6427188 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
ملتی که بیشتر از یک جنگ توی تصادفات کشته میدن واقعا باید یه فکری براشون کرد..مخصوصا تو زمینه فرهنگ
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین