پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۸۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان گفت: هیچ کالایی در محدوده منطقه آزاد چابهار قاچاق نیست مگر اینکه ممنوع شرعی یا ساخت اسراییل باشد، اینکه ممکن است این کالا قاچاق بشود باید بعد ازگیت های خروجی به عنوان قاچاق توقیف شود.

شعار سال: عبدالرحیم کردی افزود: رویکردپیشگیرانه در بحث قاچاق کالا به بستر محیط اقتصادی و فضای کسب کاربرای تولید و تجارت کمک می کند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف و مسئولیت های مدیران در مناطق آزاد تسهیل روند راه اندازی کسب و کار است، گفت: امروز فرایند اداری شروع کسب و کار و ثبت شرکت در چابهار دو روزه به اتمام می‌رسد.

کردی با اشاره به انحراف مناطق آزاد از مسیر تحقق اهداف تعیین شده گفت: یکی از دلایلی مناطق آزاد طی 20 سال گذشته از ماموریت خود فاصله داشتند، نبود زیرساخت ها در این مناطق بوده است بنابراین مدیران باید درآمدهای این منطقه را صرف توسعه زیرساخت‌ها می‌کردند.

کردی تصریح کرد: متاسفانه یکی از همجه‌های سنگینی که در چند سال گذشته علیه مناطق آزاد صورت گرفته اتهام ورود کالای قاچاق از این مناطق است. اگر آمار و ارقام مربوط به ورود کالا را از مناطق آزاد با حجم کل قاچاقی که به صورت رسمی و غیر رسمی مقایسه کنیم، عدد غیر قابل استنادی به دست می آید و مشخص است که این اتهامات به مناطق آزاد نابه جا هستند.

وی افزود: میزان ارزش کالایی که از دالان منطقه آزاد وارد کشور می شود سه میلیارد دلار است که ورود و خروج آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط می‌شود.

کردی ادامه داد: از سوی دیگر، کالایی که وارد منطقه آزاد می‌شود، دو رویه دارد یا کالای تجاری است که از طریق منطقه آزاد و گمرک وارد کشور می‌شود یا کالای همراه مسافر است که این کالاها هم در مبادی ورودی توسط بندر، گمرک و نیرو انتظامی کنترل می‌شود.

وی تاکید کرد: از آنجایی که منطقه آزاد چابهار در این نطقه، مزر آبی، هوایی و خشکی ندارد به این معنا که دریا در اختیار سازمان بنادر و مرز خشکی در اختیار نیروی انتظامی است اگر قاچاقی بخواهد صورت بگیرد از طریق منطقه آزاد نمی‌تواند باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 17 بهمن 96، کد مطلب: 9611-4984-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
کالای قاچاق بیشترین ضربه رو به به اقتصاد کشور میزنه و باید تمحیدات بیشتری برای بازرسی صورت بگیرد
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
خداروشکر اقدامات خیلی خوبی جهت کنترل ورود قاچاق به منطقه شکل گرفته
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین