پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
استاندار سیستان و بلوچستان که در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان سخن می‌گفت، افزود: قاچاق سوخت در استان باید مستندسازی شود تا مشخص شود این مواد سوختی را چه افرادی تامین می‌کنند.
شعارسال: استاندار سیستان و بلوچستان که در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان سخن می‌گفت، افزود: قاچاق سوخت در استان باید مستندسازی شود تا مشخص شود این مواد سوختی را چه افرادی تامین می‌کنند.

وی گفت:‌ تمامی تانکرهای حمل مواد سوختی در سیستان و بلوچستان باید به سامانه GPS مجهز شوند تا امکان ردیابی و شناسایی آنها وجود داشته باشد.

علی اوسط هاشمی قاچاق کالا و ارز را یکی از آفت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: باید دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی قاطعانه وارد صحنه شوند تا تحقق اقتصاد مقاومتی را در سیستان و بلوچستان شاهد باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با رویکرد در اطلاعاتی و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های عضو شورای تامین استان میزان زیادی مواد مخدر کشف و شبکه‌هایی که سالیان متمادی دراین حوزه فعالیت می‌کردند متلاشی شدند.

اوسط هاشمی یادآور شد:‌ نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت نیز به صورت جدی وارد شود.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار و مردم باید مراقبت کنند که قاچاقچیان مواد سوختی در پوشش افراد کوله‌‌‌بری به فعالیت نپردازند زیرا برای کسانی که به صورت قانونی در این حوزه فعالیت می‌کنند بسیار خطرآفرین است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان قاچاق کوله بری به قاچاق‌های بزرگ منجر خواهد خواهد شد و به همین سبب باید این افراد شناسایی شوند تا از قاچاق ساماندهی شده جلوگیری شود.

وی گفت:‌ حفظ منافع مردم در همکاری با نیروهای انتظامی و امنیتی است و این همکاری‌‌ها در نهایت منجر به مبارزه جدی با قاچاقچیان اصلی می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰درصد از کشفیات کالاهای قاچاق کشور در چند ماه اخیر در این استان بوده است.

محمد شریف خالقی اعلام کرد: ۹۰ درصد قاچاق سوخت از طریق نفتکش‌ها به سیستان و بلوچستان حمل می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی انتقال شتر از سیستان و بلوچستان به عمق کشور و جلوگیری از قاچاق دام، افزود: ۱۵۴۴ نفر شتر بومی از ابتدای سال‌جاری تاکنون به بازار دیگر استان‌های کشور عرضه شده است.

به گفته خالقی ۳۵ هزار پلاک برای شترهای بومی سیستان و بلوچستان خریداری شده است و ظرف یک ماه آینده این شترها پلاک‌دار خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه اطلاعات، صفحه 9، تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مرداد 1395، شماره: 26513 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین