پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان این که ایجاد رابطه با آمریکا مشکلات کشور را حل نمی کند، گفت: ما خیر و برکتی از برجام ندیدیم، نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه تحریم های دیگری علیه ایران تصویب کردند.

شعارسال: آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه سخنرانی خود با موضوع «سیره عملی و علمی امام خمینی(ره)در مبارزات انقلاب اسلامی» که ظهر روز دوشنبه در حوزه علمیه آیت الله ایروانی(ره) برگزار شد، گفت: نظم و انسجام در جامعه اسلامی مرهون امامت اهل بیت(ع) است، پیروی از خاندان رسالت سبب ایجاد نظم می شود.

وی افزود: برای هر جامعه یک قطب فکری نیاز است، فردی لازم است که از نظر مسائل سیاسی و دیگر موارد مهم اسلامی فصل الخطاب باشد و مردم سخن آخر را از او بشوند که البته بدون او نظم و انسجام در جامعه محقق نخواهد شد. پراکندگی در جامعه اسلامی بسیار خطرناک است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نمونه این مساله در صدر اسلام قابل مشاهده است، فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) چه نتایجی را به دنبال داشت؟ در مسائل عقیدتی اشاعره از یک سو و معتزله از سوی دیگر مردم را به افکار خویش دعوت می‌کردند و برخی از دانشمندان مسیجی و یهودی به تفسیر قرآن پرداختند و در نتیجه برداشت های متفاوت مشاهده شد، این بدان معناست که «حسبنا کتاب الله» کافی نیست و یک مرجع فکری و مفسر نیاز است که مردم به دنبال دیگر عقائد نروند و اختلافات پیش نیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره روایتی حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت می فرمایند؛ اطاعت از خاندان رسالت مایه نظم و انسجام جامعه است و برای جلوگیری از تفرقه امامت جامعه نیاز است. در زمان غیبت امام زمان(عج) این قطب فکری مشخص شده است. در روایت داریم «و اما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلی رواة حدیثنا» فرد فقیه و کثیر الحدیث است که این اختلافات فکری را برطرف می کند، فردی که در دین فقیه است بالاتر از هزار عابدی است که تفقه و آشنایی با دین اسلام ندارند.

امام خمینی علاوه بر افقهیت و اعلمیت یک بینش سیاسی داشتند

وی اظهار داشت: مصداق بارز فقیه راوی احادیث و قائم مقام ائمه(ع) در زمان ما امام راحل(ره) بودند که از نظر علمی و عملی واقعا در تاریخ اسلام بی نظیر هستند. از زمان گذشته علمای بزرگ و نامی آمدند، کتب فقهی نوشتند و تدریس علوم اسلامی داشتند ولی هیچ کدام از این بزرگان علمی، فقیه و فلسفی به منزلت امام راحل(ره) نمی رسند، ایشان علاوه بر افقهیت و اعلمیت یک بینش سیاسی داشتند.

متولی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) خاطرنشان کرد: امام(ره) در نجف موضوع ولایت فقیه را مطرح کردند. یکی از مباحث ارزشمند امام راحل(ره) طرح این بحث بوده است، ادله عقلیه و نقلیه در نجف بیان شد. این سیره علمی امام خمینی(ره) برای مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بوده است که البته از سال 1342 وارد مبارزات عملی شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، گفت: اگر علمای دیگر هیات حاکمه را متهم قرار می دادند اما امام راحل(ره) لبه تیز حملاتشان متوجه سلطنت بود و می فرمودند؛ ام الفساد شاه و دربار سلطنتی است، اما مابقی جرات بیان نداشتند، امام راحل(ره) خطرها را به جان خریدند و این مسائل را مطرح کردند. سخنرانی او درباره قانون ننگین کاپیتولاسیون منجر به تبعید پانزده ساله ایشان به ترکیه و نجف شد.

وی اظهار داشت: مبارزات ادامه پیدا کرد در مدت پانزده سالی که تبعید بودند بیانیه های خود را صادر کرده و درتهران شاگردان ایشان با بیان و توزیع این بیانه ها به پخش آن می پرداختند مانند شهید مطهری و شهید بهشتی و عزیزانی که در جامعه روحانیت مبارز تهران بودند. این انقلاب بر اثر انفاس قدسیه امام(ره) به ثمر رسید. انقلابی که هیچ فردی فکر نمی کرد نظام سلطنتی به زباله دان تاریخ بیفکند و نظام دیگر براساس ولایت فقیه برقرار شود.

برخی در ظاهر تفکر امام را قبول دارند اما در سخنانشان گرایش به آمریکا وجود دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری، گفت: از آن موقع سیره عملی امام(ره) مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بود و از ابتدا اشاره داشتند خاندان سلطنتی ام الفساد است و از خارج امریکا به عنوان شیطان بزرگ معرفی می شد که منجر به نابودی لانه جاسوسی شد و با اجازه امام خمینی(ره) این کار صورت گرفت. هنوز نیز عده ای افکار امام(ره) را قبول دارند ولی در برخی از سخنان آنان گرایش به آمریکا مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر صحیفه امام(ره) ملاحظه شود مشاهده می کنیم که بحث های زیادی در مورد مبارزه با آمریکا مطرح شده است. از خصومت ها و فجایع آمریکا چه قبل و بعد از انقلاب بحث هایی مطرح شده که قابل مشاهده است.

اقتدار ملت ایران علت دشمنی آمریکا است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برخی فکر می کنند مشکلات کشور با مذاکره و ایجاد رابطه با آمریکا برطرف می شود، اما مقام معظم رهبری اشاره دارند که عصبانیت امریکا از ما به دلیل مسائل هسته ای نیست بلکه به دلیل اقتدار ملت است و به این دلیل است که اسلام برای کشور قدرت ایجاد کرده است.

وی افزود: قرن ها این کشور تحت استعمار استعمارگران بوده و حال که آزاد شده است آنان ناراحت هستند. حال که قدرت دفاعی مناسبی به دلیل ساخت موشک ها پیدا شده است آنان عصبانی و ناراحت هستند. نه تنها امنیت برقرار است بلکه جمهوری اسلامی در منطقه توانسته آرامش برقرار کند و داعشی ها را از بین ببرد و اگر حمایت ایران نبود هنوز داعش در سوریه وجود داشت بلکه ممکن بود ما در تهران با داعش جنگ می کردیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، گفت: رییس جمهور آمریکا به دلیل پیروزی های جمهوری اسلامی گاهی حرف‌های عجیبی و بی منطقی می زند. او می خواهد اروپایی ها را با خود هم مسیر کند و قضیه موشکی ایران را مطرح می کند.

وی تصریح کرد: ما خیر و برکتی از برجام ندیدیم نه تنها تمام تحریم ها لغو نشد بلکه تحریم های دیگری را علیه ملت ایران تصویب کردند، آمریکا قصد دارد قضیه دفاعی ما را محدود کند. آنها نمی خواهند ما موشک های دوربرد بسازیم. آنها از اینکه اسلام سبب قدرت یافتن جمهوری اسلامی شده است ناراحت هستند. باید توجه شود اگر ما اسلامیت، جمهوریت و ولایت فقیه را از ایران برداریم ممکن است آنان را به هدف خود نزدیک کنیم. تا روحیه انقلابی مردم وجود دارد عصبانیت آنان ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، گفت: روحانیت محترم باید مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی دعوت کنند. حضور گسترده مرم امروز لازم است، رهبری اشاره داشتند در حوزه های علمیه انقلابی بودن و ماندن باید مطرح شود، فقط حضور در راهپیمایی کافی نیست بلکه ترویج تفکر انقلابی و مقابله با افکار ضد ارزشی لازم است.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که دشمن در نظر دارد حضور در فضای مجازی است، امروز فضای مجازی به یک مصیبت بزرگ تبدیل شده است. این آشوب های اخیر که پیش آمد به دلیل کانال های ضد انقلابی بوده است که اگر نبود شاید آن حوادث ناگوار پیش نمی آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز داشت: در مقابل این شبکه ها وظیفه روحانیت این است که در خط مقدم قرار گیرد، در این مدرسه نیز قرار شد برخی از طلاب برای مقابله با انحرافات فضای مجازی وارد عمل شده و امروز این اقدام افتتاح می‌شود، امروز فضای مجازی مورد بحث است، اکثر مردم اطلاعات خود را از فضای مجازی می گیرند و لازم است در این زمینه اقدام مناسب انجام شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: آقای مرتضایی فرد «وزیر شعار» که ارتباط با آیت الله طالقانی داشتند تعریف می کرد روز 21 بهمن سال 57 خدمت آیت الله طالقانی بودم، آیت الله طالقانی شنید که امام(ره) دستور دادند حکومت نظامی بختیار نقض شود. امام(ره) دستور دادند که مردم عصر روز 21 بهمن سال 57 حکومت نظامی را نقض کنند و به خیابان ها بریزند.

وی افزود: ایشان ادامه می داد اقای طالقانی به امام(ره) تلفن می زنند که آیا شما چنین دستوری دادید که امام(ره) آری گفتند، آیت الله طالقانی به امام(ره) گفتند که این کار تبعات بزرگی از قبیل کشته شدن مردم به دنبال دارد و خون های زیادی ریخته می شود اما امام(ره) فرمودند که باید این کار صورت گیرد. سرانجام آیت الله طالقانی تلفن را زمین گذاشتند و شروع به گریه کردند. اقای مرتضایی می گفت که از اقای طالقانی سوال کردم که چرا گریه می کنید و او در جواب گفت؛ امام(ره) گفتند که این سخن از من نیست و آیت الله طالقانی اشاره کردند که من مطمئن شدم که امام خمینی(ره) با امام زمان(عج) ارتباط دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با توجهات امام زمان(عج) به پیروزی رسیده است و این امنیت و آرامش به جهت وجود دعاهای خیر امام زمان(عج) است. تمام تلاش ها باید برایتسریع در ظهور امام زمان(عج) باشد و این کار با انقلابی بودن و خوب درس خواندن محقق می شود./811/پ۲۰۲/ق

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 17بهمن1396، کدخبر: 553860: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
دقیقا سیره عملی امام در زمان مبارزات باید بشه خط مشی جوونای حزب اللهی
تا بشه انقلاب رو از این موانع به سلامت عبور داد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین