پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
از بررسی مواضع امام و رهبری در خصوص آمریکا به‌خوبی می‌توان دریافت که این دیدگاه دقیقاً منطبق با آموزه‌های دینی ما در نحوه برخورد با مستکبران است و درواقع علت دشمنی ما با آمریکا و سایر مستکبران همانا خوی استکباری آن‌هاست. ولی با نگاهی به مواضع و سخنان دولتمردان ایران نسبت به آمریکا متأسفانه مشاهده می‌شود که آن‌ها از بن دل اعتقادی به اینکه شرارت در ذات و خوی آمریکاست ندارند.
شعارسال: از بررسی مواضع امام و رهبری در خصوص آمریکا به‌خوبی می‌توان دریافت که این دیدگاه دقیقاً منطبق با آموزه‌های دینی ما در نحوه برخورد با مستکبران است و درواقع علت دشمنی ما با آمریکا و سایر مستکبران همانا خوی استکباری آن‌هاست. ولی با نگاهی به مواضع و سخنان دولتمردان ایران نسبت به آمریکا متأسفانه مشاهده می‌شود که آن‌ها از بن دل اعتقادی به اینکه شرارت در ذات و خوی آمریکاست ندارند.

نگرش حضرت امام (ره) نسبت به آمریکا و سایر ابرقدرت‌های مستکبر از آغاز نهضت اسلامی همواره بر آموزه‌های دینی استوار بوده است. به خاطر بیاورید هنگامی‌که در قیام 15 خرداد امام (ره) فرمودند: "رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنی را که امروز منفورترین افراداست نزد ملت ما." این سخن به‌طور کامل نشانگر دیدگاه ایشان از بدو شروع نهضت هست.

در طول انقلاب 57 هم امام راحل همیشه منشأ همه گرفتاری‌های ملت را آمریکا می‌دانستند وجود رژیم پهلوی را هم بخشی از آثار شوم استکبار آمریکا معرفی می‌کردند. پس از انقلاب هم در مناسبت‌های مختلف ایشان مواضع ضدآمریکایی خود را که برگرفته از اعتقادات دینی در خصوص نحوه تعامل با مستکبرین بود اعلام ادامه دادند. تائید اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی نشانه دیگری از نوع نگرش امام راحل نسبت به آمریکا بود.

از بررسی مواضع امام و رهبری در خصوص آمریکا به‌خوبی می‌توان دریافت که این دیدگاه دقیقاً منطبق با آموزه‌های دینی ما در نحوه برخورد با مستکبران است و درواقع علت دشمنی ما با آمریکا و سایر مستکبران همانا خوی استکباری آن‌هاست.

رفتار آمریکا با ایران و سایر ملت‌های مسلمان و جبهه مقاومت تابعی است از خوی استکباری و ذاتی او.

با نگاهی به مواضع و سخنان دولتمردان ایران نسبت به آمریکا متأسفانه مشاهده می‌شود که آن‌ها از بن دل اعتقادی به اینکه شرارت در ذات و خوی آمریکاست ندارند.

در پی سخنان وقیحانه و مستکبرانه ترامپ که شدیدترین مواضع دولتمردان را در پی داشت هم دیدیم که رئیس‌جمهور محترم و وزیر امور خارجه بارها و بارها این سخنان و اقدامات هتاکانِ را ناشی از اشتباهات و بی‌برنامگی و سردرگمی و نداشتن استراتژی سردمداران آمریکا تلقی کردند و در هیچ‌کدام از مواضع آن‌ها نشانی از خوی جهان خواری و استکباری آمریکا به‌عنوان دلیل اصلی به چشم نمی‌خورد.

سخنان و مواضع ترامپ نه‌تنها از روی اشتباه نبود بلکه چهره بدون رتوش و واقعی آمریکا را نشان داد. درواقع در سخنان ترامپ باطن واقعی آمریکا بود.

می‌توان گفت که شکل‌گیری برجام و مذاکره با آمریکا هم حاصل این تفکر نادرست و غیرواقعی دولتمردان نسبت به آمریکا بود. آن‌ها اعتقاد عمیقی به دیدگاه‌های امام و رهبری در مورد آمریکا نداشتند و فکر می‌کردند که آمریکا اهل مذاکره است و می‌توان با او مذاکره برد برد داشت. به نظر می‌رسد که آقای ظریف الآن بیش از هر کس و از بن استخوان به صحت دیدگاه‌های امام و رهبری در مورد غیرقابل اطمینان بودن آمریکا پی برده است ولی همچنان دلیل تمام اهانت‌ها به ملت ایران و تحریم‌ها و تهدیدات را همچنان اشتباهات آمریکایی‌ها می‌داند. امید است با اعلام مواضع جدید ترامپ و اهانت صریح به ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دولتمردان به خود بیایند و در رابطه با آمریکا تنها دیدگاه‌های امام و رهبری را محور قرار دهند و بیش از این به خوش‌بینی‌های ساده‌لوحانه خود نسبت به امریکا ادامه ندهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی 598 ، تاریخ انتشار: 23 مهر 1396، کدخبر: 432293 ، www.598.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین