پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اصلاح رویه های غلط فعلی در فضای مجازی گفت: طبق قولی که دادیم، مصمم به حفظ حریم خصوصی مردم هستیم.

شعارسال : «محمد جواد آذری جهرمی» عصر سه شنبه در حاشیه جشن انقلاب در دانشگاه شهید بهشتی، افزود: همه تلاش خود را برای ارتقای حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به کار خواهیم گرفت و در این موضوع همه مسئولان و اپراتورها با یکدیگر هم نظر هستند.
وی به برداشت اطلاعات افراد توسط نهادهای مرتبط با ‌بانک‌های مختلف اطلاعاتی و استفاده از آنها برای کارهای تبلیغاتی اشاره کرد و ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد پیگیری و نظارت دقیقی بر اپراتور ها اعمال کند.
عضو هیات دولت از بررسی گزارش های به دست آمده در این رابطه خبر داد و خاطرنشان ساخت: طبق اطلاعات به دست آمده، روشن شد که اپراتورها مرتکب تخلف هایی شده‌اند که با بخشی از آنها برخورد صورت گرفت.
وی افزود: بخشی از تخلف ها هم در دفاتری غیر از اپراتورها همچون دفاتر خدمات شهری رخ داده است؛ به نحوی که [مسئولان مربوطه] اطلاعات مراجعه کننده را دریافت کرده و سپس به فروش می رساندند.
آذری جهرمی با بیان اینکه وقوع تخلف و انتشار اطلاعات مردم تنها مربوط به اپراتورها نیست، ادامه داد: این مسئله در مکان‌های دیگر همچون مرکزهای فروشگاهی هم وجود دارد که این موضوع، ضرورت تدوین مقررات را دو چندان کرده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به یک نشت اطلاعاتی که اخیرا رخ داد، گفت: اپراتوری که درز اطلاعات داشت، آن را ناخواسته عنوان کرد. ما پاسخ دادیم که آیا نباید این موضوع را اطلاع رسانی می کردید؟ زیرا این حق مردم است که بدانند.
وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود از تلاش برای برگزاری همایشی دو روزه در نیمه نخست اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: قرار است در این همایش، لایحه‌ای قانونی برای حفاظت از حریم خصوصی و حکمرانی داده ها که زیر ساخت فعالیت در فضای مجازی است، بررسی شود
وی ادامه داد: پنج لایحه مهم در این رابطه تدوین شده است که در همایش مذکور برای تبادل نظر نخبگان رونمایی و پس از بررسی کامل، برای طی مراحل قانونی به مراکز مربوط ارسال می خواهد شد.
آذری جهرمی با بیان اینکه ‌هم‌اکنون چارچوب نظارتی دقیقی برای رعایت حریم خصوصی مردم وجود ندارد، افزود: ابتدا باید قانون تدوین و سپس چارچوب های نظارتی و مرجع لازم ایجاد شود.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اکنون در خلاء سازمان‌های نظارتی، در تلاش برای نظارت بر اپراتورها است، گفت: مقرر است در ایام دهه فجر سامانه ای راه اندازی شود تا مردم شکایت‌های خود در زمینه نقض حریم خصوصی را در آن ثبت کنند.
وی گفت: مقرر است سازمان مذکور گزارش ها را رسیدگی کرده و ریشه یابی کند تا بتوان به صورت اصولی اقدام لازم را انجام داد.
وزیر ارتباطات در ادامه به متصل نشدن دانشگاه های داخلی به شبکه علمی اشاره کرد و افزود: مقرر است سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه اخطار جدی به اپراتور شبکه علمی دهد.
وی با بیان اینکه اکنون حدود شانزده دانشگاه به این شبکه متصل هستند، گفت: این رقم ناچیز است و باید بیشتر شود.
آذری جهرمی گفت: تکلیف کرده‌ایم که کار اتصال دانشگاه ها به شبکه علمی کشور سرعت بگیرد و سال آینده تعداد بیشتری از دانشگاه ها متصل شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 82822870، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
خداروشکر با وجود تلگرام اونطور که باید دسترسی به حریم خصوصی مردم وحود نداره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین