پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۹۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
عضو هیات رئیسه اتاق ایران و استرالیا و دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران با انتقاد از تصمیم اخیر مجلس درخصوص افزودن 10 درصد به عوارض گمرکی واردات محصولات آرایشی گفت: دولت به جای چنین تصمیمات اشتباهی تلاش کند محصولات مزیت‌دار ایرانی راحت‌تر روانه بازارهای جهانی شوند.

شعارسال: موسی احمدزاده با اشاره به اینکه ایران در زمینه‌هایی مانند فرش، خاویار، پسته، صنایع دستی، زعفران و ... دارای مزیت زیادی بوده و می‌تواند در بازار جهانی حرف برای گفتن داشته باشد، توضیح داد: این امکان وجود دارد که با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همت بخش خصوصی مراکز خرید و فروش ایرانیان در کلان‌شهرهای دنیا راه‌اندازی شوند و از این طریق محصولات مزیت‌دار ایران راحت‌تر روانه بازارهای جهانی شوند.

او با اشاره به اینکه اشکال بزرگ بسیاری از تولیدکنندگان داخلی این است که از استراتژی‌های پیشرفته فروش اطلاع ندارند، اظهار کرد: مشخص نیست که چرا مجلس و دولت در تلاشند واردات محصولات آرایشی و بهداشتی را محدود یا حتی ممنوع کنند چرا که از یک سو این کار به افزایش قاچاق به ویژه در مورد محصولات آرایشی دامن خواهد زد و از سوی دیگر با این کار امکان رشد تولید داخل نیز فراهم نخواهد شد چرا که تولیدکنندگانی موفق هستند که صادرات محور باشند و صرفا به بازار داخلی اکتفا نکنند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران و استرالیا و دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران تاکید کرد: باید بپذیریم که ایران در صنعت آرایشی حرف زیادی برای گفتن در دنیا ندارد و شاید هزینه‌ بسیار زیادی لازم است که ایران در این حوزه مطرح شود که صرف چنین هزینه‌ای طی سال‌ها منطقی نیست. به جای این کار باید روی مزیت‌های فعلی کشور کار کنیم که راحت‌تر قابل اقتصادی شدن هستند.

احمدزاده توضیح داد: اینکه برخی می‌گویند بازار خراب است را قبول ندارم چرا که بازار هیچ وقت حالت سکون ندارد و این ما هستیم که از رفتار مصرف کننده خبر نداریم. فعالان اقتصادی باید رفتار مصرف کننده را رصد کرده و نیازهای پنهان او را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: تولیدی که صادرات محور و مبتنی بر تحقیق و توسعه نباشد به جایی نخواهد رسید. ما اگر می‌خواهیم در یک صنعت به جایی برسیم باید همواره یک گام از رقبایمان جلوتر باشیم. یک مزیت رقابتی داشته باشیم یا اصطلاحا یک گاو بنفش تولید کنیم تا بتوانیم با غول‌های دنیا رقابت کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران و استرالیا و دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: متاسفانه غفلت ما باعث شده تا یک تاجر پاکستان در هنگ کنگ مرکزی را دایر کند و در آن فرش ایرانی بفروشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار 18 بهمن 96، کد مطلب: 12429، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین