پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۰۹۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
استقرار بازرسان در دانشکده پر اشکال و پاتک عجولانه مدیران اشکالات فراوانی که در ساختار آموزش عالی کشور وجود دارد و می رود که علم و دانش کشور را با خسارات جبران ناپذیری رو به رو کند، دانشکده ای که حالا مدیرانش در پی جبران اشکالات هستند و البته در اجرای این اقدام نیز روش درستی را انتخاب نکرده اند.

شعار سال: در دورانی که آموزش عالی در کشور به موضوعی تجاری تبدیل شده است و بسیاری از مدیران و مسئولان کشوری نیز از این منظر به آن نگاه می کنند، پرداختن به ایرادهای بزرگی که در این فضا وجود دارد، کار چندان آسانی نیست؛ موضوعی که البته امید می رود، با بازخوردهای مطلوب رو به رو شود و تغییراتی در مسیر بهبود کیفیت علم و دانش کشور به وجود آید.

هرچند اشکالات عدیده ای که به آن اشاره شد، منحصر به یک دانشکده یا یک دانشگاه نیست و مجموعه آموزش عالی کشور در بسیاری موارد دچار این اشکالات است، در روزهای گذشته و تنها برای نمونه، به اشکالاتی پرداختیم که در یکی از دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دانشگاه و دانشکده را به قلمروای برای فرماندهی انحصاری و سلیقه ای بدل کرده است.

سخن از دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد استان تهران است که در گزارش های قبلی به ایرادات آن پرداخته شد؛ دانشکده ای که در آن یک استاد می تواند در یک روز داور سیزده پایان نامه دانشجویی باشد و به رغم وجود 86 عضو هیأت علمی در آن، اساتید مدعو بعضاً بدون هیچ گونه تخصص و تجربه ای، جای اعضای هیأت علمی را در کلاس های درس می گیرند.

آنچنان که گزارش های جدید رسیده نشان می دهد، پس از اشاره به برخی اشکالات این دانشکده و از روز گذشته بازرسان وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در این دانشکده مستقر شده اند و با بررسی جوانب امر، تلاش دارند خطاهای احتمالی موجود را کشف و به برخورد با آن اقدام کنند.

این ورود بازرسان و سایر دستگاه های نظارتی به مشکلات فراوان موجود در این دانشکده، در حالی است که برخی اساتید دانشکده، از یک پاتک عجیب و عجولانه مدیران این دانشکده در واکنش به اقدام نهادهای نظارتی خبر می دهند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشکده مدیریت که نامش، محفوظ است، در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از ورود شما به مسأله و انتشار گزارش در مورد این دانشکده، بازرسان در دانشکده مستقر شده اند و این موضوع باعث شده است که مدیران نه تنها برخی درس های حذف شده ما را به ما بازگردانند، بلکه چند درس جدید نیز به لیست دروس ما اضافه کنند.

این استاد دانشگاه با ارائه مستندات افزود: روز شنبه متوجه شدم، دروس من در سامانه دانشگاه افزایش یافته است و دروسی که حتی در تخصص من نیست نیز به نام من ثبت شده است. وقتی چرایی این موضوع را از کارشناس بخش پرسیدم، به من گفت که آقای دکتر اردستانی (رئیس دانشکده) دستور داده اند به صورت موقت تا زمانی که بازرسان در دانشکده هستند، درس های اساتید مدعو به نام اعضای هیأت علمی دانشکده ثبت شود تا پس از چند روز شرایط به روال سابق بازگردد.

وی افزود: با این حساب، بازرسانی که در دانشکده هستند اگر لیست اساتید و درس های کنونی را بگیرند و با شرایط دو یا سه هفته دیگر مقایسه کنند، کاملاً متوجه مغایرت و تغییر عجولانه می شوند.

این استاد دانشگاه در همین رابطه ادامه داد: یکی از راه های دیگری که می تواند به بازرسان کمک کند تا متوجه تغییر عجولانه نام اساتید بشوند، این است که بررسی کنند و ببینند که تخصص برخی اساتید با درس هایی که در لیست های کنونی برای آن ها ثبت شده است، همخوانی ندارد. آن ها همچنین می توانند در طول ترم با بازدیدهای بی خبر خود از دانشکده متوجه شوند که اصلاً برخی از این اسامی که به عنوان استاد در لیست آمده در کلاس ها حضور نخواهند یافت و افراد دیگری به نام آن ها در کلاس ها حاضر می شوند.

وی در گفته های خود نام و مستندات بیشتری در مورد افرادی که نام آن ها در ترم و سال های گذشته به عنوان استاد در سیستم ثبت می شد اما در کلاس درس حاضر نمی شدند در اختیار ما، است که اگر بازرسان مستقر در دانشکده متوجه این مسائل نشوند، در ادامه از همین رسانه منتشر خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار 19 بهمن 96، کد مطلب: 771631، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
کل کشور دانشگاهاش تجاری سازی شدن.....همش به فکر پول دراوردن از قشر ضعیف دانشجوان.
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
نباید مجازاتی برای این سهل انگاری در نظر گرفته بشود؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین