پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۶۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
استادیار اخراجی دانشگاه علم و صنعت روایتی از پشت پرده مافیایی که به دنبال خانه نشینی اساتید انقلابی است را اعلام کرد.

شعار سال: علی‌رغم اینکه وزارت علوم دولت دوازدهم تلاش می‌کند از حاشیه به دور باشد، اما برخی از حواشی دولت یازدهم در این وزارتخانه دامن‌گیر آن شده است و نیازمند تصمیم‌گیری صریح وزارت علوم به مدیریت "منصور غلامی" است.

یکی از این حواشی اخراج "سعیدرضا مساح" عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران در دو سال گذشته است. مسئله‌ای که پس از پیگیری‌های دو ساله و شکایت‌های متعدد این استاد دانشگاه به مراجع ذی صلاح و کسب رای بازگشت به کار، با استنکاف دانشگاه از اجرای آرای صادره به جایی نرسید و باعث تحصن و اعتصاب غذای چند روزه این استاد دانشگاه مقابل وزارت علوم شد.

اعتصاب غذای مساح که که اوایل دی‌ماه رخ داد با پا درمیانی مسئولان وزارت علوم پایان یافت. در همان زمان وزیر علوم در دیداری حضوری به این استاد قول داد مشکل وی تا چند روز دیگر حل شود، هر چند از این مسئله حدود یکماه گذشته است، اما هنوز وضعیت این استاد دانشگاه تغییری نکرده و وی همچنان "خانه‌نشین" است.

غلامی وزیر علوم یک هفته پس از پایان تحصن و اعتصاب غذای استاد دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم گفته بود قرار است کارگروهی برای تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع و مشخص شدن وضعیت استاد دانشگاه علم و صنعت تشکیل شده و موضوع بررسی شود.

مساح استادیار دانشگاه علم و صنعت با اشاره به دیدارش با وزیر علوم در دوران اعتصاب غذایش تشکیل کارگروه برای بررسی این موضوع را خارج از توافق آن جلسه و اقدامی قابل تامل خواند.

این استاد دانشگاه درباره جزئیات این جلسه گفت: در پایان دومین روز تحصن و اعتصاب غذای خود با وزیر علوم دیدار کردم. جلسه با وی یک و نیم ساعت به طول انجامید و با درخواست من رئیس حراست وزارت علوم نیز در این جلسه حضور پیدا کرد.

نامه سرپرست وزارت علوم درباره بازگشت به کار استاد علم و صنعت

مساح تصریح کرد: پس از مرور مدارک، مستندات و آرای صادره از مراجع ذیصلاح، وزیر علوم خطاب به رئیس حراست اعلام کرد چرا با این همه آرا مثبت ماجرا تا به امروز ادامه یافته است؟ چرا دانشگاه به رای بازرسان ویژه وزیر در مرداد 95 عمل نکرده است؟ رئیس حراست در پاسخ، به سوالات وزیرعلوم عدم تمکین و استنکاف دانشگاه از اجرای دستورات مافوق را علت این امر مطرح کرد.

وی که آرای حاصله به نفع او با دستور نهایی سیدضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم در تاریخ 25 مهر 96 مبنی بر بازگشت به کار در دانشگاه علم و صنعت کامل شده بود، گفت: در پایان دیدار از وزیر علوم خواستم با توجه به آنکه در دو سال گذشته همه مراحل و مسیرهای قانونی به حد کمال انجام شده است، اکنون فقط نیاز است که با ابلاغ مجدد "دستور سرپرست سابق وزارتخانه به همراه صورتجلسه هیئت سه نفره رسیدگی به شکایات" به دانشگاه، به این موضوع فیصله دهند.

این استاد دانشگاه دلیل تحصن و اعتصاب غذای خود را مطلع شدن از تلاش حامیان رئیس دانشگاه علم و صنعت و یک مافیا در وزارت علوم برای منسوخ کردن آرای صادر شده به نفع خود اعلام کرد و افزود: قصد داشتند با تکرار جلسات برگزار شده پیشین، همچون جلسه هیئت سه نفره رسیدگی به شکایات با ترکیب جدید و شرکت افراد خاص، به هدف خود برسند.

وی تصریح کرد: به وزیر علوم در این دیدار گفتم با وجود احکام و آرایی که تاکنون مراجع ذیصلاح و متخصص در امور اعضای هیئت علمی به نفع اینجانب صادر کرده‌اند، به تشکیل جلسه و یا کارگروه برای تصمیم‌گیری مجدد نیازی نیست. همه راههای قانونی تاکنون به نفع این جانب طی شده است و بنده به شدت با «تکرار مجدد جلسات تصمیم گیری به قصد شکستن آرای محکم قبلی» مخالف هستم.

این استاد دانشگاه که معتقد است همه شاخص‌‌های آموزشی و پژوهشی بر توانمندی علمی او صحه می‌گذارند و بدون دلیل 2 سال از تدریس در دانشگاه محروم شده است، به برخی سخنان وزیر علوم نیز در این دیدار اشاره کرد و گفت: دکتر غلامی نیز پذیرفتند که تجدید و تکرار جلسات رسیدگی، که در گذشته برگزار شده و جملگی رای به نفع اینجانب صادر کرده‌اند، برای شکستن آرای قبلی اقدامی نکوهیده و غیر‌اخلاقی است.همچنین از رئیس حراست خواستند که جلسه‌ای را با امضاکنندگان نامه‌هایی که به نفع این‌جانب نوشته شده است، برگزار کنند تا علت استنکاف رئیس دانشگاه از این دستورات مشخص شود و سخنی از تشکیل کارگروه جدید به میان نیامد. لذا هیچ تصمیمی درباره تشکیل کارگروهی جدید برای اخذ تصمیم نهایی مطرح نشد و بدیهی است که به هیچ وجه مورد پذیرش اینجانب نبوده و نخواهد بود.

رای هیئت سه نفره وزارت علوم مبنی بر بازگشت به کار دکتر مساح

وی افزود: از وزیر علوم مجددا درخواست می کنم دستور سرپرست سابق وزارت و نیز رای هیئت سه نفره رسیدگی به شکایات را که به پشتوانه رای هیئت عالی جذب، رای هیئت مرکزی جذب، رای معاون حقوقی وزیر علوم و رای بازرسان ویژه وزیر صادر شده است برای اجرا به رئیس دانشگاه ابلاغ کنند.

مساح درباره نظر رئیس دانشگاه در خصوص رای دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت نیز گفت: در دیدار با وزیر علوم با نشان دادن رای دادگاه تجدیدنظر دیوان عدالت به وزیر، ایشان متوجه شدند که اظهارات رئیس دانشگاه در این خصوص درست نیست. در رای تجدید نظر صراحتا آمده: «ضمن نقض دادنامه اعتراضی......». لذا در رای جدید، دادنامه دادگاه بدوی که به آن اعتراض کرده بودم نقض شده است و پرونده بنده به همان شعبه بدوی برای رسیدگی به «درخواست تبدیل وضعیت اینجانب»، که بار اول مغفول مانده بود و تخلف عمده دانشگاه نیز در آن بود، مجددا ارجاع شده است.

مساح افزود: اخیرا اطلاع پیدا کرده‌ام رئیس دانشگاه در نامه‌ای به دکتر غلامی نوشته‌اند که هر چه قانون بگوید به آن عمل خواهم کرد. هر چند قانون پیشتر طی رای هیئت عالی جذب شورای انقلاب فرهنگی به ایشان ابلاغ شده است.مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی، از جمله آئین‌نامه هیئت عالی جذب مصوب سال 87، با پشتوانه حکم حکومتی حضرت امام خمینی (ره) و نیز حکم حکومتی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، به عنوان ولی فقیه، نسبت به قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی، از اعتبار بالاتری برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: هیئت عالی جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی در رسیدگی به شکایت اینجانب ذیل ماده 6 رسیدگی به شکایات، حکم بازگشت به کار برای اینجانب صادر کرده است.

در ماده 6 آئین نامه تصریح شده که رای این هیئت، نهایی، قطعی و لازم الاتباع برای کلیه دانشگاه‌ها است.

هر چند وزارت علوم با گذشت بیش از یک ماه هنوز نظر نهایی خود را در این باره مطرح نکرده است اماکی‌نژادعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، هفته گذشته در مصاحبه‌ای در این خصوص گفته است "از نظر ما باید این استاد مشغول به کار شود. وزارت علوم و هیئت عالی جذب نیز اسناد این استاد را بررسی کرده و باید دانشگاه علم و صنعت وی را به کار گیرد. فکر می‌کنم تا هفته آینده این مسئله برطرف و وی در دانشگاه علم و صنعت مشغول به کار می‌شود".

حجت الاسلامسلیمیعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به تسنیم گفت: پیگیری‌هایی در این خصوص در کمیسیون آموزش مجلس شده است و امیدواریم این استاد انقلابی زودتر به حوزه تدریس برگردند.

با وجود این اظهارات و اسناد منتشر شده درباره این استاد اخراجی دانشگاه باید منتظر ماند و دید وزارت علوم دولت دوازدهم با این موضوع چگونه برخورد می‌کند؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 7بهمن 96، کدمطلب:1637965، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین