پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
رئیس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن گفت: کاهش 42 درصدی حوادث و سوانح بزرگ و کوچک در شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته، نشان دهنده تلاش جمعی و همکاری تمام دست‌اندرکاران این بخش است.

شعارسال: حسین عاشوری روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته ایمنی در راه‌آهن افزود: خوشبختانه در سال 1394 نسبت به سال گذشته، برخورد قطار با عابران پیاده 25 درصد کاهش یافته است.

وی می‌گوید، با افزایش رعایت نکات ایمنی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال جاری نسبت به سال 1393 شاهد کاهش 20 درصدی خروج قطار از ریل بودیم.

تدوین مقررات و صدور 44 دستورالعمل پیشگیرانه در کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در دو سال اخیر سبب شده است شاهد کاهش سوانح در بخش حمل‌ونقل ریلی کشور باشیم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن تاکید کرد بررسی علت‌های وقوع سوانح ریلی توسط اساتید و کارشناسان این کمیسیون، بازدید مستمر از نواحی، صدور دستورالعمل‌ها، تشکیل دفتر ارتقای ایمنی و فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث و سوانح ریلی در کشور بسیار تأثیرگذار بوده است.

عاشوری اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای کاهش سوانح و حوادث ریلی در کشور در شرایطی اهمیت پیدا می‌کند که میزان جابه‌جایی مسافر و کالا توسط شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور در سال جاری روند رو به رشدی داشته است.

مرتضی باقری، مشاور وزیر راه و شهرسازی، نیز در این مراسم با اشاره به روزهای هفته ایمنی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: 24 بهمن ماه روز ایمنی حاشیه‌نشینان حریم ریلی،25 بهمن روز ایمنی و آموزش و پژوهش ریلی، 26 بهمن روز فرهنگ ایمنی و نگاه نو نام‌گذاری و دو کارگاه آموزشی و 8 مقاله علمی در این زمینه در دانشگاه علم و صنعت ارائه شد.

به گفته وی 27 بهمن روز ایمنی ساخت و توسعه پروژه‌های ریلی و 28 بهمن روز ایمنی در گذرگاه‌های ریلی نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه 29 بهمن به عنوان روز ایمنی حمل‌ونقل کالاهای خطرناک و 30 بهمن به عنوان روز سلامت و ایمنی و محیط زیست نام‌گذاری شده، گفت، برنامه‌های متنوعی در دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات ساختمان، راه و شهرسازی به این مناسبت‌ها برگزار شد.

وی گفت: هم اکنون یک هزار روستا در حاشیه خطوط ریلی، 500 تقاطع هم‌سطح ریل و جاده و 18 هزار راه روستایی در مسیرهای ریلی قرار دارند و دست‌اندرکاران باید برای بهسازی خطوط با توجه به شاخص‌های ایمنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باقری گفت: احتمال بروز تصادف در گذرگاه‌های هم‌سطح ریلی در ایران 10 برابر و احتمال کشته شدن افراد در هر تصادف قطار در ایران 2.3 درصد بیشتر از آمریکا است، اما؛ احتمال زخمی شدن در هر تصادف ریلی در گذرگاه‌های هم‌سطح در امریکا 1.8 درصد بیشتر از ایران است.

وی هوشمند سازی، حذف گذرگاه‌های غیرضروری، بهبود شرایط هندسی ایستگاه‌ها و خطوط ریلی و نصب تجهیزات هشدار دهنده را در کاهش حوادث و سوانح ریلی مهم ارزیابی کرد و گفت: ایمنی یک مقوله دائمی است که باید رعایت شاخص‌های آن در شبکه ریلی مورد توجه جدی قرار گیرد.

در پایان این مراسم مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از کتاب تحلیل حوادث ریلی با رویکرد پیشگیری و تمبر یادبود هفته ایمنی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار خبر 29 بهمن 1394، کدمطلب: 23137، www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین