پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: قزوین در ۶۶ سال گذشته خشک‌ترین سال آبی خود را تجربه می‌کند به نحوی که میانگین بارش‌ها در دراز مدت ۴۲ درصد کاهش داشته است.

شعارسال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: قزوین در ۶۶ سال گذشته خشک‌ترین سال آبی خود را تجربه می‌کند به نحوی که میانگین بارش‌ها در دراز مدت ۴۲ درصد کاهش داشته است.

حمید پویا درباره وضعیت آب استان قزوین اظهار داشت: با توجه به کاهش بارش‌ها در کشور به ویژه در استان قزوین، وضعیت آب سفره‌های زیرزمینی وسدها مطلوب نیست و کشاورزان و مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی افزود: قزوین در 66 سال گذشته خشک‌ترین سال آبی خود را تجربه می‌کند به نحوی که میانگین بارش‌ها در دراز مدت 42 درصد کاهش داشته است و همین موضوع اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب را دوچندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه روشن کردن موتورهای آب در فصل زمستان ممنوع است عنوان کرد: هرگونه بهره برداری از منابع آبی در فصول غیرکشاورزی به آبخوان دشت قزوین خسارت وارد کرده و امکان دارد فصل مصرف کشاورزان با مشکلات جدی در تامین آب روبرو شود.

پویا با اشاره به ضرورت تسریع در روند تغییر سیستم آبیاری اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این زمینه بیش از گذشته فعال شده و زمینه را برای تحت پوشش قرار دادن سطوح بیشتری از زمین‌های کشاورزی فراهم کنند.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین هم به روند انسداد چاه‌های غیرمجاز با همکاری دستگاه انتظامی و قضایی با سرعت بیشتری ادامه می‌هد تا شاید تا حدودی مشکل کم آبی استان را برطرف کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 1654833، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
در تمام استان ها با کاهش باران و خشکی روبرو شدیم...واقعا دقیقا الان وقتشه که مدیریت بحران وارد عمل بشه و یک فکر اساسی بکنه
ا.ف75
ناشناس
Norway
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
این خشکسالی که گریبان گیر اغلب نقاط کشور شده است میتواند کشور را با یک بحران جدی مواجه کند ، جاداره همه ما دست به دعا برای بارش باران شویم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین