پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۰۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اسناد مناقصات مربوط به بسته حدود پنج میلیارد دلاری طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت آماده شده است و برگزاری مناقصات از ابتدای سال آینده کلید می‎خورد.

شعار سال: علی کاردر افزود: بر اساس تاکید وزیر نفت، مهمترین هدفی که از اجرای طرحهای ذیل این بسته دنبال میشود، ایجاد تکاپو و رونق در میان فعالان صنعت نفت و ایجاد ارزش افزوده از محل عمق بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی است.

وی با بیان اینکه منابع اجرای این طرحها از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر تامین می‏شود، ادامه داد: مدل‌سازی مبنی بر بهرهمندی از قابلیتهای این ماده قانونی، اقدام مطلوبی بود که اگر در دستور کار قرار نمیگرفت، نمیتوانستیم شاهد توسعه در میدان‌های پارس جنوبی و غرب کارون باشیم.

کاردر، بر ضرورت رعایت اصولی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در همه زیرمجموعههای شرکت ملی نفت ایران تاکید و تصریح کرد: بودجه مورد نیاز حوزه HSE به طور کامل تخصیص داده شده و هر گونه ناکارآمدی در این حوزه به بهانه نبود بودجه، مردود است.

وی بر الزام‌های دیگری از جمله مهندسی ساختار، مدیریت بیمه، مدیریت ریسک و بهرهمندی بیشتر از توان جوانان و بانوان در شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و یادآور شد: آمارها نشان میدهد میزان بهرهمندی از توان جوانان در سمتهای مدیریتی این شرکت نسبت به سال ۹۳ با رشد قابل توجهی همراه شده است.

کاردر با اشاره دوباره به محدودیتهای شرکت ملی نفت در مقوله تامین مالی، ابراز امیدواری کرد که افزایش سهم شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت به پالایشگاههای داخلی به عنوان یکی از سناریوها برای افزایش درآمدهای این شرکت، با آرای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شود.

در ادامه این نشست، کریم زبیدی، مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران درباره «راهبرد شرکت ملی نفت در اجرای طرحها و پروژههای نگهداشت و توسعه» صحبت و در این زمینه، بر ضرورت انجام دقیقتر و جامعتر مطالعات مفهومی، مهندسی و محاسبات اقتصادی و مالی طرح تاکید کرد.

وی به محدودیتهای شرکت ملی نفت در زمینه تامین منابع مالی اشاره کرد و گفت: این موضوع ایجاب میکند شرکتهای تابعه از سیستمهای کنترل پروژه مناسب استفاده کنند و ارزیابیهای خود را از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرحها و پروژهها بهبود بخشند.

فرزین مینو، مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست به ارائه گزارشی درباره سیاستهای این شرکت در حوزه مهندسی ساختار پرداخت؛ محمود بیلکار، مدیر امور مالی، شمای کلی این شرکت را در حوزه مالی ترسیم کرد؛ مانی عبدالهزاده، رئیس HSE گزارشی از عملکرد این بخش در سال ۹۶ ارائه کرد و ناصر مولایی، مدیر منابع انسانی نیز از تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفهای مدیران خبر داد.

ششمین نشست هماندیشی مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران برگزار و طی آن، چالشهای مبتلا به بخشهای مختلف زیرمجموعه این شرکت مطرح شد و راهکارها و فرصتهای موجود بررسی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26 بهمن 96، کد مطلب: 4228315، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین