پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کشورهای بیابانی غالبا قربانی ارتفاعشان از سطح دریا هستند. بخش اعظمی از مساحت این کشورها را زمین های صاف تشکیل می دهد و در نتیجه هوا نمی تواند به سادگی به سمت بالا حرکت کرده و ابرهای بارانی تشکیل دهد.

شعار سال: امارات متحده عربی اما تصور می کند که به راهکار مناسبی برای رفع این مشکل دست پیدا کرده است و معتقد است کشورهای بیابانی باید کوه های مخصوص به خود را ایجاد نمایند. حالا این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس نخستین مراحل ساخت کوهی را پشت سر می گذارد که از آن گفتیم.

قرار است که این ارتفاعات هوا را به سمت بالا بفرستند و ابرهایی را ایجاد نمایند (با روش های مصنوعی بارورسازی) که باران مورد نیاز برای زمین های تشنه آن را تامین نمایند. به لحاظ نظری، افزایش بارندگی در منطقه ای خشک و بیابانی می تواند در نهایت باعث سرسبزی آن شود اما باید دید که این پروژه در عمل تا چه اندازه موفق خواهد بود.

روشن است که پیش از اجرای این پروژه باید نقشه نگاری های لازم از محل احداث کوه صورت بگیرد. البته همانطور که گفته شد امارات متحده عربی یدی طولانی در زمینه تغییر شکل دادن محیط و سرزمین خود دارد (کافیست نگاهی به جزایر پالم آن بیاندازید) با این حال، ایجاد این کوه را می توان بلند پروازانه ترین پروژه های در دست اقدام آن خواند.

تیم مسئول طرح هم اکنون در حال بررسی ابعاد و موقعیت ایجاد این کوه است و در صورتی که تصمیم مقامات این کشور برای پیاده سازی پروژه قطعیت پیدا کند، برای اجرای آن به هزینه و تیمی از مهندسان کارکشته نیاز خواهد بود.

امارات متحده عربی به خاطر داشتن ذخایر عظیم نفتی، سرمایه بسیار هنگفتی دارد اما اگر کنترل هزینه های این پروژه از دست دولت آن خارج گردد احتمالا اجرایش را متوقف خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت DIGIATO، تاریخ 14 اردیبهشت 95، کد مطلب: -: www.digiato.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
احداث کوه؟؟؟؟؟؟
مگه جنگه؟
این عربا همه چی میسازن
چن وقت دیگهاحداث اقیانوس ارام در عربستان
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
من هنوز پوکر فیسم...چرا ما ایرانیا مدیر و مسئولامون از خارجیا یاد نمیگیرن و بلدن فقط غر بزنن که همه چی دست مردمه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
امارات تصمیم گرفته با پول همه پی رو حل کنه
به زودی مشنویم خرید عمر در امارات
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین