پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
اگرچه قراردادهای خودرویی با فرانسه پس از برجام با سروصدای زیاد امضا شد اما اکنون تولید خودروهای تازه‌ وارد فرانسوی متوقف و آمار تولید آنها از گزارش وزارت صنعت حذف شده است.

شعارسال: دو سال قبل بعد از برجام بود که قرارداد همکاری مشترک ایران و فرانسه برای تولید خودروهای جدید امضا شد و بر مبنای آن، ایران خودرو و شرکت ایکاپ، خودروهای جدید فرانسوی را پیش فروش کردند؛ اما در مهرماه امسال تنها ۴ دستگاه از این خودرو در فهرست تولید ایران خودرو قرار گرفته بود و اکنون هم آمار منتشر شده درباره تولید بهمن ماه از سوی وزارت صنعت نشان می دهد که تولید پژو ۲۰۰۸ از آمار تولید خودروسازان حذف شده است.

برخی معتقدند تهدیدات ترامپ عاملی برای عقب نشینی دوباره و عهدشکنی خودروسازان فرانسوی در قراردادهایشان با ایران بوده و بر این باورند که میزان تولید و پیگیری اجرای مفاد قرارداد خودروسازان فرانسوی با شرکای ایرانی به کندی پیش می رود. به هرحال اما، آمار عملکردی شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه و میزان تولید آن، در شک و شبهه های بسیاری وجود دارد و هنوز هیچ آمار رسمی برای میزان تولیدات آن منتشر نشده است.

بررسی آمار تولید خودرو طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد در این مدت یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۲۳۱ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت تولید سواری به یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۹۸ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار تولید خودرو در دی امسال نیز نشان می‌دهد در این ماه ۱۵۱ هزار و ۱۷۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به دی ۹۵، رشد ۹.۵ درصدی را تجربه کرده است. در این ماه تولید سواری با رشد ۹.۲ درصدی به ۱۴۱ هزار و ۷۲۰ دستگاه رسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1396، کدخبر: 4229987، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
تنها امیدمون به برجام در زمینه های هواپیمایی و صنعت خودرو بود که خب اونم داره به فنا میره
ا.ف75
ناشناس
Germany
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
تولید بسیاری از خودرو های ایران خودرو حدود 25 سال پیش در اروپا متوقف شده است اما ما هنوز هم درحال استفاده از اینها هستیم ، بهتر نیست یک تحول عظیم در این صنعت بوجود بیاریم؟
ا.ح75
Lord
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
چه قدر باید یک شرکت بی مسئولیت باشه که زیر قرارداد رسمی خودش بزنه و بدون هیچ حرف و حدیثی اینجوری رفتار کنه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین