پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان تهران از ممنوعیت عرضه گل" بونسای" از ابتدای اسفند۹۶ و آغاز جمع آوری این گیاه زینتی درصورت مشاهده خبر داد.

شعار سال: معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان تهران از ممنوعیت عرضه گل" بونسای" از ابتدای اسفند۹۶ و آغاز جمع آوری این گیاه زینتی درصورت مشاهده خبر داد.

علی کوهستانی در گفت و گو با خبرنگار ایانا از استان تهران با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اسفند۹۶،عرضه گل" بونسای" ممنوع بوده و درصورت مشاهده جمع آوری وپس از تشکیل پرونده قضایی براساس ماده ۱۱ و۱۲ قانون حفظ نباتات طی تشریفات قانونی امحاء خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنان عرضه سایر گل های قاچاق اعم از لاکی بامبو، ارکیده، سانسوریا و غیره نیز ممنوع بوده که درصورت مشاهده جمع آوری وامحاء خواهند شد.

کوهستانی افزود: این کار درراستای اجرای مصوبات کمیسیون مبارزه باقاچاق کالا وارز استان و به منظور حمایت از تولیدات داخلی وجلوگیری از عرضه هرگونه محصولات کشاورزی بدون هویت که به صورت قاچاق واردکشور شده اند، صورت می پذیرد و لازم است مراکز عمده وخرده فروشی گل وگیاه زینتی وشاخه بریده درشهر تهران وسایرشهرستان های استان تهران به این مسئله توجه کنند.

پیش از این، رییس سازمان حفظ نباتات اعلام کرده بود به دلیل آلودگی‌های خطرناکی که گل‌های زینتی مانند "بونسای" و "بامبو" از کشورهایی مانند چین و تایلند داشتند و با وجود تذکرات فراوان و بازگشت محموله آن‌ها، اصلاحی در روند تجارت خود با ایران اعمال نکردند، از دو سال گذشته واردات این گل‌ها ممنوع شدند اما همچنان شاهد عرضه و خرید و فروش آن‌ها در بازار هستیم.

گفتنی است بونسای نوعی از درختان زینتی کوتاه‌قد است که زمان زیادی برای پرورش آن لازم است، هر چقدر عمر گیاه بونسای بالاتر باشد قیمت بیشتری پیدا می‌کند ؛ بنابراین بسیاری ازبونسای هایی که در بازار دیده می‌شود توسط پرورش‌دهندگان پیش از توقف صدور مجوزها و اعلام ممنوعیت وارد کشور شده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کشاورزی ایران، تاریخ انتشار 25بهمن 96، کدمطلب:51341، www.iana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
وقعا الان مشکلات مملکتو با فروختن یه گل تزئیینی می خوان حل کنن عجب مدیرای قابلی داریم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین