پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۱۳۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۸
مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویی با تاکید بر اینکه نرخ میزان خودکشی در میان دانشجویان افزایش یافته است، گفت: 40 درصد دانشجویان درگیر مسائل عاطفی با جنس مخالف هستند که بین 25 تا 30 درصد آنان بعد از شکست عاطفی اقدام به خودکشی می‌کنند.

شعارسال: بیست و نهمین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد و در این مراسم مدیرکل جدید مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویی معارفه و دکتر منصوره صادقی جایگزین حمید یعقوبی در این سمت شد.

دکتر صادقی در ادامه مراسم به چشم‌اندازهای نظام مشاوره دانشجویی در افق 1404 اشاره کرد و گفت: تاکید می‌کنم حکم مدیرکلی من دو سال است و امیدوارم که بتوانم همه برنامه‌ها را پیگیر شوم. توسعه مرکز مشاوره و تمرکز در مشاوران در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های بنده به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: متاسفانه مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی در میان دانشجویان افزایش یافته است و ما از طریق کانون دانشجویی همیاران می‌توانیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های دانشجویی در سراسر کشور را برطرف کنیم. چرا که این کانون از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

پرتاب از بلندی؛ شایع‌ترین نوع خودکشی در میان دانشجویان

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویی تاکید کرد: نرخ خودکشی را باید با هر 100هزار نفر جمعیت دانشجویی بررسی کرد تا بتوانیم به آمارها و میزان خودکشی دانشجویان اشراف کاملی پیدا کرد. متاسفانه شایع‌ترین نوع خودکشی در میان دانشجویان پرتاب از بلندی است که البته تنها فقط ایران با این مشکل سروکار ندارد چرا که بسیاری از کشورها از جمله آمریکا مشکلاتی مانند خودکشی دانشجویان را دارند.

صادقی گفت: 40درصد از دانشجویان دانشگاه کشور درگیر مسائل عاطفی با جنس مخالف هستند که بین 25 تا 30 درصد از آنان به شکست عاطفی می‌انجامد و زمینه‌ساز خودکشی در بین دانشجویان می‌شود.

ناامیدی در میان دانشگاهیان رو به افزایش است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش میزان ناامیدی در میان دانشجویان اشاره کرد و افزود: میزان ناامیدی در میان دانشگاهیان رو به افزایش است. عده‌ای می‌گویند چرا درس بخوانیم و عده‌ای هم به خاطر نبود اشتغال دچار افسردگی و ناامیدی شده‌اند. ما باید نشاط اجتماعی را در میان دانشجویان افزایش دهیم. بنابراین طرح نشاط اجتماعی را تهیه و تدوین کرده‌ایم و به زودی آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. از طرفی هم دبیرخانه دانشجویان با نیازهای خاص برای افرادی که با اختلالات جنسی (ترنس‌) روبه‌رو هستند تشکیل خواهد شد.

در ادامه این مراسم، دکتر حمید یعقوبی، رئیس سابق مرکز مشاوره و سلامت امور دانشجویان برای منصوره صادقی آرزوی موفقیت کرد و گفت: همیشه خودم را سخنگوی مشاوران می‌دانستم و هیچ‌یک از تصمیماتم را به تنهایی نگرفتم و همیشه به مشارکت و مشورت تن دادم.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف من در گذشته این بود که ساختار تشکیلات مرکز مشاوره را تقویت نکردم، بنابراین از خانم‌ صادقی می‌خواهم که به این موضوع توجه داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1396 ، کدخبر: 348571 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
وقتی برای دروس معارف و اندیشه و مشاوره ای با فرهنگسازی اهمیتی در بین دانشجویان ایجاد نکردیم چ انتظاری داریم؟
ا.ف75
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
متاسفانه دانشجو های ما بدلیل فقر فرهنگی و نبود سرگرمی های مناسب به سمت تفریحات نامشروع نظیر سیگاه و غیره رفته اند ، امیدواریم وزارت علوم جلوی این مشکل را بتواند بگیرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین