پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۱۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
معاون رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه دانشجویان سال آخر از سال اولی‌ها ناامیدتر و دانشجویان مقاطع بالاتر از مقاطع پایین‌تر ناامیدتر هستند، گفت: کشور در لبه خطرناکی قرار دارد و اگر با واقعیت‌ها به درستی روبه‌رو نشویم مدیریت آن دشوار خواهد شد.

شعارسال: دکتر ابوالحسن ریاضی، معاون رئیس سازمان امور دانشجویان در بیست و نهمین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: مساله موادمخدر یکی از مشکلات ماست و خودکشی هم افزایش پیدا کرده ولی هنوز از شاخص‌های جهانی پایین‌تر هستیم.

وی ادامه داد: در طول این 40 سال فرآیندی از رشد انتظارات به وجود آمده که طبیعی است با افزایش انتظارات امکان پاسخگویی نیست و نوعی ناامیدی رخ می‌دهد.

ریاضی تصریح کرد: در حال‌‌حاضر دانشجویان سال آخر از سال اولی‌ها ناامیدتر و دانشجویان مقاطع بالاتر از مقاطع پایین‌تر ناامید هستند.

وی افزود: در چنین شرایطی نقش مراکز مشاوره نقش منحصر به فردی است و راهی جز مسیر ارتباطی دانشجویان یا مسیر مشاوره ندارد. تنها نهادی که ماده گُل را کنترل کرده، دانشگاه‌ها هستند زیرا بسیار زود اطلاع‌رسانی شد، ولی در مواردی دیگر نیز باید به همین صورت عمل کنیم زیرا کشور در لبه خطرناکی قرار دارد و اگر با واقعیت‌ها به درستی روبه‌رو نشویم، امکان مدیریت دشوار خواهد شد.

سیر صعودی اختلالات روانی بین دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ کشور

در ادامه این همایش، دکتر جواد شکرالله مقانی گفت: در چند سال گذشته سیر صعودی اختلالات روانی بین دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ کشور را داشتیم که علت آن معلوم نیست که خود دانشجو می‌تواند علت این مساله باشد یا دانشگاه‌ها در آن دخیل هستند.

دانشجویان مقاطع بالاتر از مقاطع پایین‌تر ناامیدترند/ سیر صعودی اختلالات روانی در دانشگاه‌های بزرگ


معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بعضی اوقات یک دانشجو به دلیل مسائل روانی به مساله خود آسیب‌رسانی فکر می‌کنند که مشاوره امور دانشگاه، امور خوابگاهی و اجرایی در این‌باره مسئولیت دارند و نمی‌توانیم خودمان را کنار بکشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری انا، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1396، کدخبر: 348561، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
1
این اختلالات روانی به دلیل برخی دلایل اجتماعی و اقتصادی نظیر ترس از عدم پیدا کردن شغل مناسب و امثال این هاست ، دانشگاه میتواند با برگذاری دوره های مشاوره ای رایگان نقش موثری در کاهش این استرس ها داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین