پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۱۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
در سال گذشته ۹.۵ میلیون دلار دستگاه‌های مانیتورینگ علائم حیات صادر شده که آلمان یکی از عمده‌ترین خریداران بوده است. همچنین پارسال شش تن دستگاه‌های مانیتورینگ به ارزش۹۰۰ هزار دلار وارد شده که عمده آن از چین بوده و از نظر وزنی افزایش یافته است.

شعارسال: مانیتور علائم حیاتی که به آن مانیتورینگ فیزیولوژیک هم می‌گویند علائم حیاتی بیمار را به طور مستمر نشان می‌دهد، اما در این زمینه در کشور سالانه حدود ۶۵۰۰ دستگاه تولید می‌شود که نیاز داخلی تنها حدود ۴۰۰۰ دستگاه است. برهمین اساس حدود ۲۵۰۰ دستگاه صادر می‌شود.

قیمت داخلی این دستگاه‌ها رقمی بین هفت تا ۱۱ میلیون تومان عنوان شده اما در زمینه‌ صادرات برای آنها قیمتی بالغ بر ۴۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. البته گفته می‌شود که واردات همین دستگاه‌ها با کیفیتی مشابه (به غیر از نمونه‌های چینی) حدود ۴۵۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار هزینه دارد.

صادرات این بخش که ظاهرا در سه سال گذشته آغاز شده، در سال قبل رشد قابل توجهی از نظر وزن و رشد نسبی در حوزه ارزش داشته است.

در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ صادرات وزنی در این زمینه به ترتیب به ۱۷، ۱۲ و ۳۰۰ تن رسیده است. از نظر ارزش نیز صادرات این بخش در این سال‌ها به ترتیب ۶.۵، ۷.۸ و ۹.۵ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

سوریه و آلمان، مهمترین مقاصد صادراتی

در سال گذشته ۳۷ درصد از تجهیزات این بخش به مقصد سوریه، ۲۸ درصد به مقصد آلمان، ۱۴ درصد مالزی، پنج درصد امارات متحده عربی، پنج درصد بلاروس و ۱۱ درصد به سایر کشورها صادر شده است.

اما در سال‌های گذشته کشورهای واردکننده این محصول گاه کمی محدودتر بوده‌اند اما کشورهایی مانند روسیه، عراق، ایتالیا و سوئد را نیز در بر می‌گرفته است.

ردپای چین در بازار واردات

در زمینه واردات انواع دستگاه‌های مانیتورینگ نیز در سال گذشته شش تن کالا به ارزش۹۰۰ هزار دلار وارد شده است که این رقم در قیاس با سال‌ قبل آن اگرچه از نظر وزنی رشد داشته اما از نظر ارزش تا حدی کاهش یافته است.

اما در زمینه واردات در اغلب موارد چین سهمی عمده داشته و حدود ۴۵ درصد این بازار را در اختیار دارد. پس از آن هنگ‌کنگ با سهم ۳۸ درصدی، امارات متحده عربی با سهمی ۱۱ درصدی، آمریکا پنج درصدی، اتریش یک درصدی دیگر کشورهای صادرکننده این تجهیزات به ایران بوده‌اند.

همچنین در سطح جهان عمده صادرکنندگان این بخش آمریکا، ژاپن، آلمان، چین و مکزیک محسوب می‌شوند و در سال ۲۰۱۶ میلادی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار حجم صادرات این نوع کالاها بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار: 29بهمن1396، کدخبر: 12650: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
چین متخصص نابود کردن تولید ملی و چرخه ی اقتصاد داخلی است ، باید همان کارهایی را که برای گمرک خودرو انجام دادیم برای بقیه محصولات نیز انجام بدهیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین