پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که برای ابراز نظر پیرامون علت یا علل موثر بر سانحه هواپیمایی آسمان در پرواز تهران یاسوج باید منتظر نتایج بررسی داده‌های جعبه سیاه هواپیما ماند.

شعار سال: سید حسین افضلی بعداز ظهر چهارشنبه نهم اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: از زمان وقوع حادثه تاکنون صحبت های مختلفی در مورد حادثه و علت آن در جامعه و خصوصا فضای مجازی مطرح شده و می‌شود که هیچ کدام را نمی‌توان با قاطعیت علت حادثه دانست.

او با اشاره به طرح مباحثی در خصوص بالا بودن عمر هواپیما یا تکنولوژی استفاده شده در هواپیما و تجهیزات آن، گفت: این هواپیما ۲۵ سال پیش تولید شده بنابراین تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن نمی‌تواند مربوط به ۷۵ سال قبل باشد.

افضلی با یادآوری اینکه خلبان هواپیمای یاد شده، یکی از خبره‌ترین خلبان‌ها بوده و بالغ بر ۴۰۰ بار همین مسیر را طی کرده است، گفت: براساس صحبت‌های مسئولان در کمیسیون عمران، چهار تا پنج دقیقه قبل از حادثه یکی از مسافران با خانواده خود به شکل تلفنی صحبت کرده است.

او با بیان اینکه در زمان مکالمه فرد یاد شده با خانواده‌اش هیچ شواهدی بر غیر طبیعی و هیجان و مخاطره آمیز بودن شرایط پرواز مطرح نشده است، گفت: چند دقیقه بعد از این مکالمه هواپیما از صفحه رادار محو شده است.

افضلی با تصریح اینکه طرح موضوع بروز اشکال در سیستم راداری و ناوبری هواپیما هم باید به شکل کامل بررسی و به لحاظ فنی مشخص شود، گفت: البته اینکه هواپیما دچار افت ارتفاع شده قطعا فرودگاه‌های شیراز، تهران یا اصفهان باید موضوع را به خلبان اطلاع می‌داد اما در تمام این موارد باید اجازه داد تا نتایج بررسی جعبه سیاه هواپیما مشخص شود.

او تصریح کرد: هم تجربه و توان و تخصص کاپیتان خلبان، هم عمر هواپیما و سایر شرایط موجود نشان می‌دهد شاید اتفاق خاصی افتاده که منجر به سقوط شده است.

افضلی در پاسخ به این پرسش که برخی می‌گویند اغلب مسئولان برای سفر به یاسوج، از فرودگاه شیراز استفاده می‌کنند و اخیرا هم برای شرکت در مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه سقوط در یاسوج، برخی از مسئولان ابتدا به شیراز آمده و از طریق زمینی به یاسوج سفر کردند، گفت: آنچه من اطلاع دارم این است که حداقل نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه یاسوج سفر می‌کنند.

او با بیان اینکه اطلاعی در خصوص اینکه برخی مسئولان ابتدا از تهران به شیراز پرواز کرده و سپس زمینی به یاسوج عزیمت می‌کنند ندارد، صحت این موضوع را بعید دانست و تاکید کرد که به لحاظ فنی به حتم محل فرودگاه یاسوج دارای مشخصه‌های مناسبی بوده است.

افضلی گفت: امروزه با استفاده از تجهیزات ناوبری هوایی بروزی که وجود دارد و با توجه به حضور متخصصان کارآمد در تخصص‌های فرودگاهی، پرواز و نشست برای هواپیماها در فرودگاه‌های با توپوگرافی خاص امکان‌پذیر است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در هنگام جانمایی برای احداث یک فرودگاه، تمام مسائل فنی و توپوگرافی و جغرافیایی، در نظر گرفته شده و می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایرلاین پرس، تاریخ 9 اسفند 96، کد مطلب: 96120904982: www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
ماهم مثل همه منتظر بررسی هرچه سریع تر جعبه سیاه هواپیما و علت سقوط آن هستیم ، به نظر نمی آید که ایراد فنی علت حادثه باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین