پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۳۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین بانک مرکزی این بگیر و ببندها در بازار ارز را زودتر میتوانستند انجام دهند گفت: طبق یک برنامه پیش بینی شده ارز بالا و پایین میرود و به اعتقاد بنده این بگیر و ببندها یک سناریو بود و آیا نمیتوانستند زودتر انجام دهند؟
شعارسال: امیر خجسته در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به حضور رییس بانک مرکزی در مجلس گفت: بانک مرکزی طبق قوانین و مقررات مسئولیتش کنترل بازار ارز و  تمام بانکها است تا مشکلی برای آنها در آینده ایجاد نشود و در این زمینه نباید کوتاهی کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل ارز بر عهده تیم اقتصادی دولت خصوصا بانک مرکزی است افزود: بانک مرکزی و وزیراقتصاد باید این ارز را کنترل می کردند و اجازه بالا رفتن ارز و پایین آمدن پول ملی را نمیدادند.

وی با بیان اینکه این بگیر و ببندها در بازار ارز را زودتر میتوانستند انجام دهند گفت:  طبق یک برنامه پیش بینی شده ارز بالا و پایین میرود و به اعتقاد بنده این بگیر و ببندها یک سناریو بود و آیا نمیتوانستند زودتر انجام دهند؟

*سکوت تیم اقتصادی دولت قابل قبول نیست

خجسته با بیان این سئوال که چه کسانی در برابر بازار ارز پاسخگو و مسئول هستند اظهار کرد: آیا وزیراقتصاد و بانک مرکزی مسئول نیستند و چرا تیم اقتصادی دولت سکوت کرده؟ به نظر بنده این سکوت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: وقتی سکوت می کنند دال بر این است که خودشان دارند این بحث را مدیریت می کنند.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه عدم کنترل بازار سبب میشود که قیمت تمام اجناس در جامعه بالا میرود افزود: به این دلیل که قدرت خریدمردم پایین است، مجلس قیمت حامل های انرژی و اجناس را کنترل کرد اما از ان سو نمیدانم بانک مرکزی به چه دلایلی ارز و بازار را رها میکند  و باعث بالا رفتن تورم میشود.

وی با بیان اینکه سکوت وزیر اقتصاد در این خصوص به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت: من این موضوع را در مجلس چندین بار از وزیر سئوال کردم اما جوابی نشنیده ام .

خجسته تصریح کرد: اقای وزیر و دولت باید باید پاسخگو باشد زیرا مردم قدرت خرید اجناس ندارند و قیمت اجناس بین 30 تا 40 درصد بالا رفته است.

وی خاطر شان کرد: ما وقتی در خانه را باز میکنیم دزد می آید خانه را غارت می کند آن وقت ما باید بگوییم بیا دزد را بگیر ما خودمان رها کردیم و در را باز کردیم و درخصوص این اتفاقات خود آقایان باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیری که قاطعیت ندارد باید از صحنه خارج شود گفت: برخی میگویند این ناآرامی در بازار ارز کار دلال بوده است دلال کجا بوده شما باید مدیریت میکردید.

وی در پایان با بیان اینکه فشارهای اقتصادی کمر را خرد کرده است گفت: مردم با حضورشان علی الخصوص در 22 بهمن نشان دادند پاییند انقلاب هستند، آیا این نوع مدیریت جواب و پاداش مردم است، این به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست .

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 11اسفند 1396، کدخبر: 1321313،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
بانک مرکزی متاسفانه سال هاست از نبود مدیران کارآمد و با تجربه در حوزه کنترل بازار رنج میبرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین