پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۷۸ درصد از مرگ‌های استان علاوه بر سوانح ناشی از بیماری‌های غیرواگیری، چون قلبی و عروقی، فشار خون و سرطان‌ها است.

شعارسال: مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مجمع خیران سلامت با بیان اینکه ۸۰ درصد از سلامت مردم تحت تاثیر وراثت و عوامل اجتماعی است افزود: فشار‌های روحی و اضطراب، مصرف دخانیات و سبک زندگی ناسالم زمینه ساز بیماری‌های غیرواگیری است که علاوه بر مردم بر دوش دولت نیز هزینه‌های گزافی می‌گذارد.

مهرام، نقش تمام دستگاه‌ها را در توسعه ابعاد سلامت مهم دانست و گفت: هم اکنون ۲۴ و شش دهم درصد افراد بالای ۱۸ سال در قزوین دچار فشار خون بالا، ۶۰ درصد دارای اضافه وزن و ۸۶ درصد دچار کم تحرکی هستند.

به گفته وی، ۱۳ درصد از مردم استان نیز سیگار مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر ابتلا به انواع سرطان‌ها در کشور، گفت: دولت و مردم باید با اصلاح سیاست‌ها و تغییر در سبک زندگی خود به توسعه همه جانبه سلامت کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به تاثیر آموزش و فرهنگ سازی در کاهش بیماری‌ها و ارتقای سلامت جامعه، گفت: در سال‌های گذشته قزوین رتبه دوم دیابت را در کشور داشت، اما در سال‌های اخیر با آموزش مردم، این استان به رتبه هفدهم رسیده است.

وی افزود: در جامعه بسیاری از مسایل و آسیب‌های اجتماعی و نزاع‌های شهری و خانوادگی و تخلفات رانندگی را شاهد هستیم که همه و همه متاثر از مشکلات در سلامت روان است.

مهرام با بیان اینکه ۵ و یک دهم درصد از بزه‌ها تحت تاثیر عوامل اجتماعی است، گفت:: جامعه برای سلامت روان نیاز اساسی به شادی قانونمند و مشروع دارد.

مهرام به بالا بودن رقم تلفات رانندگی در کشور اشاره کرد و گفت: از سال ۷۵ تا ۹۵، ۴۲۰ هزار نفر در سوانح جاده‌ای کشته و چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز مصدوم شده اند که این مساله منابع زیادی را در کشور هدر می‌دهد و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مهرام همچنین با اشاره به لزوم تقویت تحرک در بین افراد جامعه بوِیژه زنان و دختران گفت: باید با مناسب سازی فضا‌هایی مانند پارک بانوان زمینه بهره مندی افراد را از تابش استاندارد نور خورشید و همچنین تحرک بدنی فراهم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت::یکی دیگر از مسایل موثر بر سلامت مردم در دوره حاضر، رواج شایعاتی پیرامون طب سنتی است به طوری که افرادی بدون آگاهی لازم هر نوع درمانی را از سوی اشخاصی در لباس متخصص طب سنتی پیش می‌گیرند و با این اقدام ضرر‌های جبران ناپذیری به سلامت خود وارد می‌سازند.

وی در آستانه فرارسیدن سنت چهارشنبه سوری بر آموزش و حساس سازی مردم برای جلوگیری از حوادث ناشی از آن تاکید کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ندای قزوین، تاریخ انتشار: 10اسفند1396 ، کدخبر: - : nedayeghazvin.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
صانحه های رانندگی آمار کشته هاش در ایران از کشته های جنگ بیشتره ، واقعا چه بلایی داریم سر خودمون میاریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین