پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به تناقض فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با قانون توسعه حمل و نقل، تاکید کرد: به هیچ وجه جوابگوی پیشامدهای ناشی از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در یزد نخواهیم بود.

شعارسال: رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به تناقض فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با قانون توسعه حمل و نقل، تاکید کرد: به هیچ وجه جوابگوی پیشامدهای ناشی از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در یزد نخواهیم بود.

«محمدرضا شفیعی» ، با اشاره به ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل، اظهار کرد: عملکرد تاکسی‌های اینترنتی کاملا با این قانون تناقض دارد .

وی با بیان این که سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری هیچ مسئولیتی در قبال تاکسی‌های اینترنتی ندارد، گفت: هیچ سازمانی متولی تاکسی‌های اینترنتی نیست و در عین حال هیچ سازمانی نمی تواند پاسخگوی اعتراضات مردم باشد چرا که هیچ کدام از این رانندگان شرایط یک راننده تاکسی را ندارند .

این مسئول در مورد شرایط رانندگان تاکسی نیز گفت: یک راننده تاکسی باید شرایط خاصی مانند عدم سوء پیشینه، سن بیش از 23 سال، مدرک پایان خدمت، مدرک پایه یک گواهینامه، ملیت ایرانی و شهرشناس باشد .

وی با اشاره به قانون شناسایی و قابل رویت بودن نشان تاکسی‌ها نیز افزود: نشان تاکسی‌های اینترنتی برخلاف مشخصه‌های ناوگان تاکسیرانی، نه تنها برای مسافران بلکه برای پلیس در صورت اعمال قانون، قابل رویت نیست .

شفیعی در همین رابطه ادامه داد: راننده تاکسی نباید علاوه بر رانندگی شغل دیگری داشته باشد، در حالی که این قانون نیز توسط تاکسی اینترنتی نقض می‌شود در حالی که با این حرکت، در حال حاضر درامد رانندگان چندین و چندساله و تک شغله تاکسی حتی به میانگین روزی 35 هزار تومان رسیده است .

وی در مورد اهمیت وجود تاکسی اینترنتی در شهر جهانی یزد، تصریح کرد: هیچ مخالفتی با اینترنت و ورود آن به تاکسیرانی نداریم و معتقدیم حتی این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه ناوگان تاکسی‌رانی شهر باشد اما تاکسی‌های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر یزد ظرفیت استفاده از اینترنت را دارند و اگر قرار است این تاکسی در یزد فعالیت کند باید از تاکسی‌های همین سازمان استفاده شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سازمان و اتحادیه خواهان وحدت در این زمینه هستند و به هیچ وجه نیز جوابگوی هرگونه مسئله و پیشامد ناشی از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در یزد نخواهند بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1396، کدخبر: 96121205931، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
یعنی در مورد همه چی تو ایران اینطوریه که یک چیزی رو راه اندازی میکنیم بعدش با مشکلاتش دست و پنجه نرم می کنیم این مشکلات از همون ابتدا نمیشد معلوم بشن؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
کی قراره تو ایران یک جوابگوی درست و حسابی وجود داشته باشه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین