پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
معاون خدمات شهری شهرداری شهر یزد از ممنوعیت نصب چادر مسافران نوروزی در پارک‌های سطح این شهر خبر داد.

شعار سالحسین صالحیان پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی معاونین خدمات شهری و امور زیربنایی و حمل نقل شهری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها با اشاره به چهار سازمان و سه مدیریت تخصصی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت پسماند و سازمان مدیریت آرامستان ها و مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری، مدیریت بحران و مدیریت خدمات شهری خدمتگزاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسالت سازمان سیما منظر و فضای سبز با کاربرد شهر مرتبط است، افزود: مجموعه‌ای است که از بدنه شهر، پیاده‌رو، باغچه و معابر شروع و بحث‌هایی در زیباشناختی، سیما، منظر و فضای سبز این سازمان مدیریت می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری شهر یزد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را به‌عنوان یکی از سازمان‌های بسیار مهم در عرصه مسائل ایمنی و امنیت شهر یزد دانست و اظهار داشت: این سازمان در بحث اطفاء حریق و همچنین حوادث و سوانحی که در شهر یزد به وجود می‌آید خدمت‌رسانی می‌کند.

صالحیان تفکیک پسماند از مبدأ را از مهم‌ترین برنامه کاری سازمان مدیریت پسماند برشمرد و اضافه کرد: این سازمان درزمینهٔ توجه به فرهنگ‌سازی، آموزش و کاهش تولید پسماند و همچنین مدیریت محل دفن زباله که در این بخش با توجه به اینکه یکی از روش‌های دفع زباله دفن است خدمتگزاری می‌کند.

این مسئول سازمان مدیریت آرامستان ها را به‌عنوان شهر خاموش یادکرد و ادامه داد: سازمان مدیریت آرامستان ها در یزد به‌عنوان سازمان خلد برین که بخش متوفیان و بحث گلزار شهدا را در دستور کار خود قرار دارد و بیشتر روزهای پنجشنبه و جمعه‌ها که ظرفیت گسترده‌ای از مردم برای سر زدن به اموات خود آنجا حضور دارند این سازمان در آن زمان مدیریت ویژه را انجام می‌دهد.

وی در رابطه با مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری عنوان کرد: در این حوزه در حال حاضر بحث سد معبر، مباحث مرتبط با متکدیان کار، دست‌فروش‌ها، وانت‌بارها را مدیریت و از بروز تخلفات پیشگیری می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری شهر یزد با اشاره به اینکه حوزه مدیریت بحران کارگروه‌های ویژه و در این چندماهه فعالیت‌های بسیار خوبی را داشته است، اضافه کرد: این کارگروه در خصوص بارندگی‌ها، سیل و زلزله کارهایی را انجام می‌دهد.

صالحیان مدیریت خدمات شهری را یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها در این بخش دانست و عنوان کرد: در بخش خدمت گذاری به مردم فعالیت‌هایی را برای جمع‌آوری زباله، رفت‌وروب و نظافت شهر یزد انجام می‌دهد که در چند ماه اخیر تغییرات اساسی در شهر یزد به وجود آمده و شرایط اساسی رو به بهبود خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: سازمان سیما و منظر شهری کار نگه‌داری فضای سبز و مباحث مربوط به نورپردازی شهر یزد را بر عهده دارد و اخیراً با پیگیری‌های انجام‌شده نصب پوسترهای غیرمجاز تبلیغ اجاره سوئیت و منازل با حکم قضایی 119 شماره تلفن این افراد را مسدود شده و در حال حاضر بخش عظیمی از سطح یزد از چنین تبلیغاتی پاک‌سازی‌شده است.

وی در ادامه گفت: بیش از سی سال است که کسبه به خودشان اجازه می‌دهند تابلوهایی تبلیغاتی را در پیاده‌رو و باغچه‌ها نصب کنند که این کار تخلف محسوب و طبق مصوبه مجلس تنها پزشکان، داروخانه‌ها و وکلا چنین اجازه‌ای رادارند و برای حل این مشکل جلسات متعددی با اصناف برگزار و در این خصوص توضیحاتی ارائه شد که اگر کسبه همچنان اقدام به جمع‌آوری این تابلوها نکنند شهرداری بعد از تذکر و اخطار این کار را انجام خواهد داد.

معاون خدمات شهری شهرداری شهر یزد با اشاره به اینکه حدود 100 هزار مورد غرس نهال، گل و درختچه را در دستور کار قرار دارد، افزود: باغچه‌های شهر امسال ساماندهی خوبی شد.

این مسئول بابیان اینکه اقدامات برای عید نوروز انجام‌شده اظهار داشت: امسال نصب چادر مسافران نوروزی در پارک‌های سطح شهر ممنوع شده و دو مورد کمپ مسافر در پارک کوهستان و امامزاده سید جعفر (ع) یزد در نظر گرفته‌شده است و همچنین در حمیدیا و شاهدیه نیز دو پارک به‌عنوان کمپ موقت مسافرین در نظر گرفته‌شده است.

صالحیان عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی شهر یزد اکنون بااعتبار بیش از 4 میلیارد تومان یک دستگاه نردبان آتش‌نشانی را خریداری کرده که در سال جاری تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان کامل شده و باوجود نه ایستگاه آتش‌نشانی، ایستگاه دهم آتش‌نشانی 60 الی 70 درصد کار اجرایی آن به اتمام رسیده و کلنگ ایستگاه یازدهم نیز زده‌شده است.

وی بابیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با قرارداد با پیمانکاران در شبانه‌روز قریب به 9 تُن پسماند خشک را از درب منازل جمع‌آوری می‌کند، تصریح کرد: روزانه 350 تُن زباله در شهر یزد جمع‌آوری می‌شود و با توجه به دو برابر شدن زباله در آستانه عید نوروز، لذا امسال از شهروندان یزدی می‌خواهیم با خانه‌تکانی در هفته سوم اسفندماه به سازمان مدیریت پسماند در جمع‌آوری به‌موقع ضایعات و زباله‌ها کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری شهر یزد با اشاره به اینکه سالن مراسمات در خلد برین یزد رایگان است و به سیستم صوت، گرمایش و سرمایش مجهز است و می‌تواند مورداستفاده عموم شهروندان قرار گیرد، اضافه کرد: این سازمان با ایجاد این سالن به دنبال ساماندهی برگزاری مراسمات در خلد برین است.

این مسئول اظهار داشت: در نه‌ماهه نخست امسال 312 متکدی که بیشتر افراد غیربومی که دو نفر آن‌ها اهل یزد بوده‌اند شناسایی، جمع‌آوری و دستگیر و به دادگستری معرفی‌شده‌اند.

صالحیان در پایان با اشاره به اینکه سگ‌هایی که دچار بیماری هستند معدوم خواهند شد، خاطرنشان کرد: با ابلاغ وزارت کشور چندین سال است که کشتن سگ‌های ولگرد متوقف‌شده و در شهر یزد نیز با همکاری یک NGO سگ‌های ولگرد زنده گیری، عقیم‌سازی و رهاسازی می‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 10بهمن 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۱۱۰۰۰۱۱۵۶، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین