پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
شرکت ملی حفاری ایران و گروه انرژی دانا در زمینه مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز در قالب EPC و EPD تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
شعارسال: این تفاهم‌ نامه در دومین روز کنگره و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت حفاری ایران (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) بین سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و محمد ایروانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه انرژی دانا امضا شد.

برنامه شرکت ملی حفاری برای حضور در بازارهای داخل و خارجی

سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: شرکت ملی حفاری ایران تصمیم گرفته است به صورت جدی بازارهای خود را در داخل و خارج از ایران توسعه دهد که به همین منظور این تفاهم‌نامه امضا شد.

وی با بیان این که هم اکنون ظرفیت‌های همکاری در داخل و خارج از کشور از سوی شرکت ملی حفاری ایران شناسایی شده است، افزود: براساس این تفاهم‌نامه، چنانچه شرکت ملی حفاری ایران به منظور توسعه میدان‌ها با شرکت ملی نفت ایران یا در اجرای دیگر پروژه‌ها قراردادی را امضا کند با مشارکت شرکت انرژی دانا به اجرای این پروژه‌ها بپردازد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: تفاهم‌نامه امضا شده ۲ ساله و  به منظور همکاری در زمینه انتقال خدمات فنی و مهندسی و همچنین تامین دکل و کالا است.

وی با اشاره به حضور شرکت ملی حفاری ایران در مناقصه‌های حفاری عراق ادامه داد: چنانچه در مناقصه‌های حفاری این کشور برنده شویم، از مشارکت شرکت انرژی دانا در اجرای پروژه‌ها بهره خواهیم برد.

سپهری افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده، اوایل سال ۱۳۹۷ نیز به عمان سفر و ظرفیت‌های حضور در این شرکت را نیز بررسی می‌کنیم.

سرمایه انسانی مجرب و تجهیزات، مزیت شرکت ملی حفاری

محمد ایروانی، مدیرعامل شرکت انرژی دانا نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با بیان این که شرکت انرژی دانا سابقه همکاری طولانی مدتی با شرکت ملی حفاری ایران در اجرای فازهای ۹ و ۱۰ و  ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی داشته است، افزود: با توجه به شرایط حفاری در ایران، شرکت انرژی دانا به عنوان یک شرکت ۱۰۰ درصد خصوصی می‌تواند در کنار شرکت ملی حفاری ایران به اجرای پروژه‌ها بپردازد.

وی از جمله مزیت‌های شرکت ملی حفاری ایران را داشتن نیروی انسانی مجرب و تجهیزات گسترده دانست و افزود: می‌توانیم با استفاده از این مزیت‌ها در کنار هم و با هم‌افزایی به اجرای پروژه‌ها در داخل و خارج از ایران بپردازیم.

ایروانی همچنین به برخی از محدودیت‌های شرکت ملی حفاری ایران برای تامین منابع مالی و دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی ایران اشاره کرد و افزود: شرکت انرژی دانا به عنوان یک شرکت خصوصی می‌تواند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کند و به عنوان بخش خصوصی در کنار شرکت ملی حفاری ایران به هم‌افزایی فعالیتهای‌شان بپردازد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شانا ، تاریخ انتشار: 13اسفند 1396، کدخبر: 281694،www.shana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین