پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۰۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
وزیر ارتباطات‌ گفت: بدترین نوع برخورد با نیروهای تحصیل‌ کرده و خلاق این است که آنها را استخدام کنیم.

شعارسال:وزیر ارتباطات‌ گفت: بدترین نوع برخورد با نیروهای تحصیل‌ کرده و خلاق این است که آنها را استخدام کنیم.

محمد جواد آذری‌ جهرمی‌ وزیر ارتباطات با حضور در همایش تهران شهر هوشمند که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: هوشمندسازی‌ شهر تهران گفتمان‌سازی می‌خواهد و این همایش قطعاً در گفتمان‌سازی و آشنایی عمیق‌ دست‌اندرکاران‌ این عرصه اهمیت دارد‌.

وزیر ارتباطات‌ با تأکید بر اینکه حوزه تخصصی‌ شهر هوشمند امروزه‌ یکی از الزامات است‌، بیان کرد: شهر هوشمند دیگر کالای‌ لوکس نیست و باید به عنوان یک ضرورت به آن نگریسته‌ شود.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با فساد و بهبود شاخص‌های محیط زیستی چاره‌ای جز حرکت به سمت شهر هوشمند نداریم‌.

آذری جهرمی‌ با تأکید بر اینکه شهر هوشمند یک نگاه شیک‌ به مدیریت‌ شهری نیست، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی دنیا با نگاه بهره‌وری صورت می‌گیرد و این بهره‌وری یک از پیشران‌های حوزه فناوری اطلاعات است.

وزیر ارتباطات با اشاره به تحولات دیجیتال که در حال رخ دادن است، بیان کرد: از کاربرد‌های فناوری اطلاعات هوش مصنوعی است.

بیکاری از معضلات جامعه امروز است

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات جامعه امروز است، گفت: در این شرایط ما چاره‌ای جز حرکت به سمت اشتغالزایی‌ نداریم‌ و در حال حاضر بخش زیادی از جامعه ما به دلیل سیاست‌های علمی گذشته، فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاه‌ها هستند و اقبال زیادی هم به حوزه فناوری اطلاعات دارند.

آذری جهرمی با بیان اینکه بدترین نوع برخورد با نیروهای تحصیل‌ کرده و خلاق این است که آنها را استخدام کنیم، ادامه داد: متأسفانه با پرداخت حقوق ماهیانه تمام خلاقیت‌ آنها را از بین برده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه فناوری‌های دیجیتال بزرگترین‌ محرک خلاقیت جوانان است، بیان کرد: ما شهری داریم که با معضلات جدی از قبیل ترافیک و آلودگی مواجه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مدیریت در کشور ما با تصدی‌گری دولتی آغاز می‌شود، گفت: این نگاه محکوم به شکست است به نحوی که هر کدام از مجموعه‌ها شروع به کار کردن در مورد شهر هوشمند می‌کنند، اولین پروژه‌ای که به ذهنشان‌ می‌آید ساخت «دیتا سنتر‌» برای شهرداری است.

آذری جهرمی‌ با بیان اینکه امروز در جمع فعالان‌ حوزه مدیریت هوشمند می‌خواهیم به حلقه‌ مفقوده برسیم، اظهار کرد: ما نیاز به شاخص‌گذاری داریم‌ و باید به صورت شفاف آن را ایجاد کنیم‌.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه باید در توسعه شهری شاخص‌ها را مشخص کنیم، بیان کرد: وضعیت فعلی در هر حوزه باید بررسی شود و بدانیم که می‌خواهیم به کجا برسیم‌.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران پدر همه شهرداری های کشور است، گفت: به لحاظ پایگاه دانش و گستردگی تجربه‌‌ای که دارد از شهرهای‌ دیگر جلوتر است.

وی افزود: شهرداری‌های دیگر هم به دنبال هوشمندسازی‌ هستند و باید خروجی این جلسه فایده‌ای هم برای سایر مراکز استان‌ها داشته باشد‌.

وزیر ارتباطات‌ با بیان اینکه از بُعد فناوری اطلاعات زیرساخت‌های ارتباطات‌ به عنوان زیرساخت‌ سایر بخش‌ها قابل استفاده است، گفت: ما نتوانسته‌ایم بین بخش‌های مختلف تعامل ایجاد کنیم‌.

وزیر ارتباطات با اشاره به متوسط سرعت دسترسی مردم به شبکه‌های ارتباطی گفت: سرعت شبکه‌های ارتباطی باید به 20 مگابایت‌ در ثانیه برسد که این به معنای کارآیی‌ نداشتن سیستم ADSL خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 13اسفند 96، کدخبر: 6460205، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
بله استخدام میاد و خلاقیت اونها رو از بین میبره
اما چه کاری کردیک که بدون استخدام بیایم و امنیت شغلی رو برای طرف ایجاد کنیم
این مسیله باعث میشه طرف فقط درگیر مسایبل مالی خانواده بشه و دیگه خلاقیتی براش نمیمونه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
چرا باید به هر مسئله ای دید تجمل گرایی داشته باشیم ، شهری که تکنولوژی های نوینی داشته باشد لزوما به معنای لوکس بودن نیست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین