پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ادامه اظهارات جنجالی و متوهمانه خود، این بار علاوه بر ایران و قطر، ترکیه را نیز مورد حمله لفاظی های تنش آفرین خود قرار داد و اعلام کرد، ایران، ترکیه و گروه های وابسته به آن ها «مثلث معاصر شرارت» هستند.

شعارسال:محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ادامه اظهارات جنجالی و متوهمانه خود، این بار علاوه بر ایران و قطر، ترکیه را نیز مورد حمله لفاظی های تنش آفرین خود قرار داد و اعلام کرد، ایران، ترکیه و گروه های وابسته به آن ها «مثلث معاصر شرارت» هستند.

 ولیعهد عربستان در جریان سفرش به مصر در یک نشست خبری در سفارت کشورش در قاهره در رابطه با جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ایران ببر کاغذی است.

وی با تأکید بر اینکه نگران بحران با قطر ـ که شاید دهه ها طول بکشد ـ نیست، مدعی شد، عربستان در زمینه محاصره ایران در مناطق نفوذش موفق شده است.

بن سلمان با اشاره به اینکه مصر و عربستان متحدان و دشمنان واحدی دارند، گفت: نگران قضیه قطر نیستیم. حل یا عدم حل آن برای ما فرقی نمی کند.

وی در رابطه با بحرانشان با قطر گفت: خودم را مشغول این مسأله نمی کنم و پرونده قطر را به فردی سپردیم که رتبه آن کمتر از وزیر است.

وی افزود: جمعیت قطر برابر یک خیابان در مصر نیست. تلاش زیادی برای تصحیح این کشور انجام دادیم اما جواب نداد. ولیعهد سعودی مدعی شد: ایران در مناطق نفوذش چه در عراق، آفریقا و حتی یمن محاصره شده است.

ولیعهد عربستان، ایران، ترکیه و گروه‌های وابسته به آنان را «مثلث معاصر شرارت» خواند. وی اذعان کرد، عربستان به دنبال پایان دادن به روابط نزدیک میان ایران، روسیه و ترکیه است.

به نظر می رسد، با این اظهارات، عربستان رسما اختلافات خود با ترکیه را علنی و وارد فاز جدیدی کرده که می تواند منجر به نزدیکی بیشتر محور ایران و ترکیه شود.

اصطلاح محور شرارت برای نخستین بار از سوی جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در نطق سالانه سال 2002 در کنگره این کشور و برای توصیف رفتار سه کشور «ایران، عراق- دوران صدام- و کره شمالی»، به کار برده شده بود.

پس از اظهارات بن سلمان، روزنامه ینی شفق ترکیه نیز در مطلبی به ولیعهد سعودی حمله کرد و نوشت: آقای بن سلمان! شما نمی توانید با همکاری با کسانی که قدس را به اشغال خود درآوردند از کعبه محافظت کنید!

ایران، ترکیه و گروه های وابسته به آن ها «مثلث معاصر شرارت» هستند!

ینی شفق در ادامه نوشت: جناب بن سلمان! هر جا هرج و مرج و درگیری از یمن تا سوریه، از لیبی تا عراق، همه آنها در قلمرو عربی هستند. کسانی که این هرج و مرج را به وجود آوردند، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستند که امروز با شما در یک محور قرار دارند.

ذکر این مهم لازم است، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که این هفته به مصر سفر کرده بود، پس از دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و دیگر مقامات مصری در سفری رسمی وارد لندن شد و بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس و سایمون کولیز، سفیر انگلیس در عربستان از وی استقبال کردند.

به گفته منابع انگلیسی، محمد بن سلمان امروز (چهارشنبه) با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در دفترش دیدار خواهد کرد. وی فردا (پنجشنبه) نیز دیدار دیگری با می خواهد داشت.

همزمان با دیدار وی با ترزا می، معترضان به اقدامات عربستان سعودی در یمن نیز قرار است تظاهراتی در این رابطه در مقابل دفتر ترزا می برگزار کرده و اعتراضشان را به کشته شدن حدود ۱۰ هزار تن در حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن و در خطر قرار گرفتن ۸/۳ میلیون یمنی به خاطر نبود غذا و کمک‌های دارویی اعلام کنند.

روز سه شنبه تظاهراتی مشابه در اعتراض به این سفر برگزار شد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف نیز به سؤالات درباره موضوعات مختلف از جمله سیاست‌های منطقه خاورمیانه پاسخ داد و تحلیل‌ها مبنی بر این‌که سیاست عربستان در قبال ایران و قطر می‌تواند به بروز یک بحران منطقه‌ای منجر شود را رد کرد.

بن سلمان گفت، برای حل این مسائل همکاری نزدیکی با دولت انگلیس دارد.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای مقامات سعودی علیه کشورمان گفت: بریتانیا از نگرانی‌های ما درباره ایران و دیگر مسائل امنیتی منطقه حمایت می‌کند. این کشور همواره تلاش می‌کند به ما برای مسائل کمک کند.

ولیعهد عربستان همچنین گفت، اگر لندن روابط محکمی با ریاض داشته باشد، مردم عربستان و انگلیس و دیگر کشورها در امنیت بیشتری خواهند بود.

شعارسال با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار16اسفند 96، کدخبر: 780587، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
اخه یکی نیست بگه که برای تموم جهان ثابت شده که تنها عامل شرارت در منطقه و جهان خودتونین
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین