پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، از تاخیر طولانی‌مدت در پرداخت مطالبات معوق پرستاری انتقاد کرد و گفت: وزارت بهداشت باید پاسخگوی خسران کادر درمانی به خصوص پرستاران باشد.

شعارسال: علی اشرف‌ رحمان پناه با بیان اینکه وزیر بهداشت در روز پرستار قول داده بود معوقات حداقل تا پایان شهریورماه تسویه شود، گفت: درحال حاضر بیمه سلامت زیر نظر مدیریت وزارت بهداشت و درمان کشور قرار دارد، بنابراین نباید پرداخت‌ها با چنین تأخیر طولانی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر دو معیار سکه و دلار را برای ارزش پول رایج در نظر گرفته شود قیمت هر کدام از این دو مولفه تغییراتی در شش ماه گذشته داشته بنابراین پرسنل وزارت بهداشت این خسران و زیان تاخیر در پرداختی‌‌های خود را به چه قیمتی ‌می‌بایست تحمل کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطرنشان کرد: در طرح ظالمانه و غیر قانونی، هر ساعت اضافه کار پرسنل فقط ۵۰۰۰ تومان پرداخت ‌می‌شود و در برخی افراد یک سوم میانگین حق اضافه کاری است و متاسفانه برخی مدیران هم آنچنان لذت این ظلم را چشیده اند که کمترین حسی به خواسته پرسنل نشان ن‌می‌دهند.

وی یادآور شد: تأخیر یک ساله کسورات قاصدک و فرا قاصدکی، تورم و کاهش ارزش زمانی پولی که باید به ازای کار انجام شده دریافت ‌می‌کردند، جای تامل بسیار دارد؛ چرا باید تا این حد بی عدالتی و ظلم به پرسنل درمانی و مخصوصا پرستاران وارد شود.

رحمان پناه افزود: در دانشگاه سنندج تا پایان خرداد ماه معوقات پرستاران تسویه شده است و طی چند ماه اخیر قرار است که دو ماه از معوقات را پرداخت نمایند .امیدوار هستیم که وزیر به عهد خود وفا نماید و تا پایان شهریورمعوقات پرداخت شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری سلامت، تاریخ انتشار:16اسفند1396 ، کدخبر: 46613: www.tebna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین