پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
انتشار تصاویری از وضعیت نمازخانه های استادیوم آزادی بار دیگر سطح پایین فرهنگ برگزاری مسابقات بزرگ در کشورمان را به نمایش گذاشت!

شعار سال: سال هاست مسابقات دربی بین تیم های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال با حواشی مختلفی مربوط به اتفاقات قبل و بعد از بازی این دو تیم همراه بوده، هست و با این رویه خواهد بود! از تازه ترین حاشیه های دربی آخر که به نظر می رسد نسبت به مسابقات قبلی دو تیم از حواشی کمتری برخوردار بود، موضوع اشغال فضای نمازخانه استادیوم توسط تماشاگرانی بود که آن مکان را محلی برای استراحت برگزیده و فضایی برای نمازگزاران باقی نگذاشتند!

در اینکه هیچ استادیومی در دنیا استراحتگاه یا خوابگاهی برای تماشاگران ندارد شکی نیست. استادیوم مکانی است که تماشاگر برای دیدن یک مسابقه به آنجا می رود و پس از پایان مسابقه آن را ترک می کند.


وضعیت نمازخانه ورزشگاه آزادی؛ تصویر بالا: روز قبل از دربی و تصویر پایین: روز دربی 86

این اتفاق در روزهای گذشته با انتقاد جمعی از تماشاگران مواجه شده بود. اینکه عده ای با کفش روی موکت های نمازخانه رفته و نشسته یا درازکش مشغول استراحت شده بودند! محلی که باید از هر نظر "پاک" باشد! قطعا فرهنگ استفاده از این قبیل اماکن باید در وجود هر ایرانی نهادینه شده باشد ولی اینکه همه تقصیرها را برگردن تماشاگر بیندازیم هم روشی صحیح نیست.

مادامی که بلیت فروشی از ساعت هشت صبح مقابل در اصلی ورزشگاه آغاز می شود این موضوع باز هم تکرار خواهد شد. طرفدارانی که از شهرهای دور و نزدیک به تهران می آیند اگر بتوانند روی صندلی های شماره گذاری شده بلیت تهیه کنند دیگر رنج سفر شبانگاهی تا تهران، کم خوابی و این قبیل مشکلات را تجربه نمی کنند که به محض راحتی خیال بابت تهیه بلیت و ورود به استادیوم، در اولین کنج خلوت به خواب بروند!

هزینه میلیاردی برای صندلی گذاری روی سکوهای سیمانی ورزشگاه آزادی و شماره دار کردن 78 هزار صندلی کار کمی نبوده اما مشخصا کامل نیست. مادامی که بلیت فروشی استادیوم آزادی و دیگر استادیوم های ایران، در قرن بیست و یکم به سبک دهه 40 میلادی باشد! باز هم باید شاهد تکرار چنین صحنه هایی باشیم مگر اینکه ساز و کار تهیه بلیت به شکل صحیح انجام شده و با سیستم منسوخ شده قبلی خداحافظی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مشرق، تاریخ 15 اسفند 96، کد مطلب: 837566: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
تا کی این آبرو ریزی ها در کشور باید وجود داشته باشد ؛ به حق که یک کشور جهان سومی هستیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین