پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
بررسی ها حاکی از این است که در حالی سال ۹۷ را آغاز خواهیم کرد که با کاهش قابل توجه میزان بارش‌ها و حجم ذخایر آب های ذخیره شده در سدهای کشور نسبت به سال های قبل مواجه‌ایم.

شعار سال: در حالی که میزان بارش های سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی 40 درصدی و نسبت به مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت (آمار 49 ساله) کاهشی 44 درصدی دارد، کاهش بارش ها به افت حجم ورودی آب به سدهای کشور و در نتیجه کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سدها منجر شده است.

در مجموع حجم مخازن 177 سد مهم کشور، در حال حاضر 44 درصد آب ذخیره شده است، در حالی که در زمان مشابه سال قبل، این رقم 52 درصد بود.

بارش های پایان بهمن ماه و نیمه نخست اسفند ماه، ذخایر سدهای کشور را از 40 درصد به 44 درصد رسانده و پیش بینی می شود در نیمه دوم اسفند نیز بخشی از کمبود بارش ها جبران شود؛ اما بررسی پیش بینی های سازمان هواشناسی و کارشناسان منابع آبی کشور حاکی از این است که در حالی سال 97 را آغاز خواهیم کرد که با کاهش قابل توجه میزان بارش‌ها و حجم ذخایر آب های ذخیره شده در سدهای کشور نسبت به سال‌های قبل مواجه‌ایم، لذا مدیریت بهینه تأمین، توزیع و مصرف آب در کشور در سال 97 باید به صورت جدی‌تر از سال های گذشته در دستور کار قرار بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 16 اسفند 96، کد مطلب: 1674480، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین