پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۰۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
متخصص پزشکی ورزشی اظهار داشت: افرادی که پوکی استخوان دارند، غلظت استخوان‌شان کمتر از حد معمولی شده است؛ این بیماری هیچ‌گونه دردی ندارد، تا لحظه‌ای که به شکستگی هر چند ریز دچار شوند.

شعارسال: امیرحسین عابدی یکتا متخصص پزشکی ورزشی  در خصوص پوکی استخوان گفت: بیماری خاموش نام دیگر این اختلال است. بدین معنی که این بیماری هیچ علامتی ندارد تا لحظه‌ای که فرد بیمار دچار شکستگی شود.

وی افزود: افرادی که دچار بیماری پوکی استخوان هستند، بدون آنکه در جریان باشند غلظت استخوان‌شان کمتر از حد معمولی و شکننده شده است که هیچ گونه دردی ندارد تا لحظه‌ای که به شکستگی هر چند ریز و میکروسکوپی دچار شوند.

عابدی‌یکتا در ادامه گفت: هر گونه درد در هنگام شکستگی منوط به پوکی استخوان نیست. همچنین دردهای محسوس در زانو و استخوان همیشه به دلیل بیماری پوکی استخوان نیستند وعلت‌های دیگری نیز وجود دارد.

متخصص پزشکی ورزشی عنوان داشت: برای داشتن استخوانی سالم باید تغذیه مناسب و ورزش در برنامه روزانه قرار گیرد؛ رعایت این دو گزینه تا حدود زیادی از پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: تا پیش از 30 سالگی به دلیل استخوان سازی بدن، غلظت استخوانی بالا می‌رود و در سن 30 سالگی بیشترین غلظت استخوانی وجود دارد که با افزایش سن این غلظت کم می‌شود.

عابدی‌یکتا افزود: در بانوان در دوران یائسگی کاهش شدید غلظت استخوان اتفاق می‌افتد لذا باید پیش از آن مصرف کلسیم و ویتامین دی به اندازه کافی باشد تا مواد اولیه استخوان سازی به اندازه کافی در اختیار سلول‌ها قرار بگیرد.

وی توصیه کرد: ورزش‌هایی که فشار وزن را بر استخوان وارد می‌کنند در سلامت آن نقش مهمی دارند؛ در گذشته ورزش‌هایی مانند طناب زدن، لی‌ِلیِ کردن، جهیدن و... وجود داشت که به تعادل بدن کمک می‌کرد و باعث می‌شد استخوان‌ها به استخوان سازی بیشتر تحریک شوند.

متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: بسیار مهم است که فرد دچار پوکی استخوان زمین نخورد تا شکستگی ایجاد نشود لذا اگر ورزش‌های فوق را انجام ندهیم هنگام پوکی استخوان تعادل خوبی نخواهیم داشت و استخوان‌ها تهدید می‌شوند.

عابدی‌یکتا در پایان گفت:‌ مصرف سیگار و نوشابه‌های گازدار در ایجاد بیماری پوکی استخوان نقش بسیار زیادی دارند لذا بهتر است از مصرف آنها جلوگیری شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  فارس، تاریخ انتشار: 18اسفند 1396، کدخبر: 13961216001471،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
واقعا مردم ایران در چند سال اینده در سنین جوانی و میان سالی مستهلک میشن
ا.ف75
ناشناس
Germany
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
شیری که به مردم میدن شیر نیست تحرکی هم که ندارن جوونامون و امید چندانیم در کشور رونق نداره و هزاران مشکل دیگه که در اینده اثار اون رو کل جامعه باید تحمل کنه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین