پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
عباس هلاکویی گفت: در حال حاضر دعوای ما با این پیمانکار یک دعوای حقوقی است زیرا از سویی قرار بود این پروژه در پنج سال به طور کامل تکمیل و از سویی دیگر از خارج کشور فاینانس بیاورد که به هیچ کدام عمل نکرد.

شعارسال: عباس هلاکویی گفت: در حال حاضر دعوای ما با این پیمانکار یک دعوای حقوقی است زیرا از سویی قرار بود این پروژه در پنج سال به طور کامل تکمیل و از سویی دیگر از خارج کشور فاینانس بیاورد که به هیچ کدام عمل نکرد.

عباس هلاکویی مدیرعامل قطار شهری اهواز در گفتگو با اهواز نوین درخصوص پروژه قطار شهری اظهار کرد: متأسفانه از دولت پیش تاکنون سه مرتبه برای تکمیل پروژه با پیمانکار توافق شده است اما این پیمانکار بیش از همه منافع خود را مدنظر قرار می دهد و مدعی است به دلیل بی پولی شهرداری کار را ادامه نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار تا زمان دریافت منابع مالی پروژه را تعطیل کرده است، افزود: این قرارداد بالغ بر ۳هزار میلیارد تومان است که حدود ۴۰۰ میلیارد آن را دولت و کمتر از ۵۰ میلیارد را شهرداری اهواز پرداخت کرده است.

هلاکویی با بیان اینکه باید بین تغییر پیمانکار و گرفتن تعهد کافی از شرکت کیسون برای تکمیل فاز نخست در سال ۹۵ یک گزینه را انتخاب کنیم، یادآور شد: سال گذشته سهم دولت در پرداخت منابع مالی ۱۰۰ میلیارد تومان بود که تنها ۱۵ میلیارد آن محقق شد که این مقدار حتی کمتر از نصف حقوق پرداختی کارگران بود.

وی افزود: این بودجه از سوی دولت در سال ۹۵ به ۸۵ میلیارد تومان کاهش یافته که مشخص نیست چه میزان آن پرداخت می شود.

مدیرعامل قطار شهری اهواز درخصوص راهکار پیش رو بیان کرد: شهرداری شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و مشهد از طریق توزیع اوراق مشارکت اقدام به دریافت وام و تکمیل پروژه های قطار شهری کرده اند.

وی با بیان اینکه تمام شهرداری ها از وام های بانکی استفاده می کنند، تأکید کرد: طبق قانون بودجه شهرداری ها مجاز هستند تا سقف ۷هزار میلیارد تومان پول از بانک ها به صورت اوراق مشارکت بگیرند. این وام ها به صورت فوری پرداخت می شوند و بازپرداخت آنها طولانی مدت می باشد.

هلاکویی در ادامه گفت: در شورای شهر اهواز مصوب شد که شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق توزیع اوراق مشارکت وام بگیرد که درصورت عملیاتی شدن و همت شهرداری، تا شهریور ماه سال آینده این پروژه تکمیل می شود. از سویی دیگر نیمی از این وام را دولت پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تاکنون پیگیری نکرده است، خاطر نشان کرد: این وام با سود ۲۲درصد است و اگر از همان ابتدای شروع پروژه در این خصوص اقدام می شد مسلما علاوه بر اینکه تاکنون پروژه به اتمام رسیده هزینه ها نیز کاهش می یافت زیرا هزینه ها نسبت به چند سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل قطار شهری اهواز با بیان اینکه با وزارت کشور برای تغییر پیمانکار پروژه رایزنی می کنیم، افزود: در حال حاضر دعوای ما با این پیمانکار یک دعوای حقوقی است زیرا از سویی قرار بود این پروژه در پنج سال به طور کامل تکمیل و از سویی دیگر از خارج کشور فاینانس بیاورد که به هیچ کدام عمل نکرد.

وی با اشاره به اینکه تغییر پیمانکار تبعات و خسارات در پی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر سیاست دولت انقباضی است و شهرداری تهران نیز سال گذشته ۲۰۰ میلیارد و سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان با استفاده از وام های بانکی برای تکمیل پروژه قطار شهری هزینه کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اهوازنوین- تاریخ انتشار:2 اسفند 1394-www.ahvaznovin.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین