پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر اهواز دپوی زباله در منطقه مهدیس این شهر از سوی اعضای شورا مورد انتقاد قرار گرفت.

شعار سال : در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر اهواز لوایح تفریق بودجه سال گذشته سازمان های آتش نشانی، میادین و ساماندهی مشاغل، بهسازی و نوسازی، اتوبوسرانی، قطار شهری، پایانه ها و شهرداری اهواز مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل حضور نداشتن نماینده های سازمان ها تصویب و یا رد این لوایح به جلسه بعد موکول شد.


مهدی آلبوشوکه در این زمینه عنوان کرد: حضور نماینده سازمان ها در جلسات تفریغ بودجه اجبار است و به دلیل اهمیت این مسئله چنین لوایحی از این پس تنها با حضور نماینده های هر سازمان در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار می گیرد.

*ناوگان اتوبوسرانی زمین گیر شده است

جانعلی خورشیدی نیز با اشاره به مشکلات موجود در ناوگان اتوبوسرانی شهر اهواز گفت:‌ این ناوگان زمینگیر شده و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و نیازمند توجه فراوان شهرداری برای حل این مشکلات است.

وی افزود: در همین راستا از ۶۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این سیستم حدود ۱۳ میلیارد تومان آن به منظور تعمیر و ۵۰ میلیارد تومان آن برای خرید اتوبوس های جدید هزینه می شود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: در صورتی که حمایت جدی از ناوگان اتوبوس رانی شهر اهواز صورت نگیرد به طور حتم باید از این پس انتظارات نقص های فراوانی در خدمات رسانی این سیستم به شهروندان باشیم.

خورشیدی بیان کرد: حدود ۲۰ نفر از رانندگان اتوبوس که دارای سابقه ای بیش از ۲۰ سال در این زمان خواهان بازنشستگی هستند که متأسفانه به دلیل کمبود های مالی در این سازمان به درخواست آنها توجهی نمی شود.

*عدم ارائه آمار دقیق بدهی های شهرداری به نهاد شورا به منظور بررسی

وی با اشاره به افزایش آب بها از سوی سازمان آب و فاضلاب اهواز گفت:‌ شورای شهر باید به منظور اطلاع دقیق از میزان افزایش و به صورت کلی بررسی این مسئله جلسه ای با حضور نمایندگان این سازمان برگزار کند.

این عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از عدم ارائه آمار دقیق میزان بدهی های شهرداری به نهاد شورا گفت:‌ اعضای شورا اطلاع دقیق از میزان بدهی های سازمان شهرداری ندارد و متاسفانه با وجود ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی این سازمان به پیمانکاران تنها ۱۰ میلیارد تومان به همین منظور تخصیص یافته که این میزان نیز به دلیل کسری بودجه در سایر لوایح ارائه شده به شورا کاهش می شود.

*وضعیت مطالبات کارکنان شهرداری نامشخص است

هوشنگ شیرمردی نیز اظهار کرد: ‌متأسفانه وضعیت مطالبات کارکنان شهرداری هنوز هم در بلاتکلیفی به سر می برد. برخی سازمان ها همچون زیبا سازی و پسماند به دلیل کمبود بودجه حقوق و دستمزد کارمندان تازه استخدام شده خود را از شهرداری مرکز می گیرند که این مسئله اشتباه است. در صورتی که سازمان نتواند از عهده پرداخت حقوق کارمندان خود بر بیاید، نباید اقدام به جذب نیروی جدید کند.

کاظم سواری دیگر عضور شورای شهر نیز با انتقاد از وضعیت شفاف نبودن برخی پروژه های شهرداری یادآور شد: بسیاری از پروژه ها از سال ۸۹ تمام شده اند و حال تحویل ما داده می شوند. این مسئله باعث هدر رفت بودجه می شود زیرا پروژه زیرسازی آسفالت که چندین سال از ساخت آن می گذرد، دچار افت کیفیت می شود.

*پیمانکاران پروژه مشکلات را به گردن یکدیگر می اندازند

وی افزود: از سوی دیگر برخی پروژه ها نیز به چند پیمانکار سپرده می شود که این مسئله در هنگام بررسی مشکلات موجود بسیار مشکل ساز است و هر پیمانکار نقص و سستی در پروژه را به گردن دیگری می اندازد.

این عضو شورای شهر بیان کرد: همچنین با انتقاد از دپوی زباله ها در منطقه مهدیس اهواز گفت: این منتطقه به زباله دانی شهرداری تبدیل شده و هیچ مسئولی به وضعیت اسفبار آن رسیدگی نمی کند. متأسفانه این منطقه حیات خلوتی برای انباشت زباله تبدیل شده است.

در پایان این جلسه نیز لایحه مزاید و فروش چهار پلاک کاربردی با مساحت ۱۸ هزار متر مربع واقع در اراضی مهر شهر مورد بررسی قرار گرفت که با رأی مثبت اعضای شورا این چهار پلاک ثبتی به منظور ساخت یک مجتمع آموزشی به مؤسسه خیریه چهارده معصوم تعلق گرفت. همچنین با رأی مثبت اعضای شورا کمیته نظارت و پیگیری مصوبات چهارمین شورای شهر اهواز تشکیل و پس از رای گیری حجت مظفری، علی ناصری و حجت السلام و المسلمین کاظم سواری به عنوان اعضای این کمیته مشخص شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ نشرخبر: 18 آبان 1394 کد مطلب: 2961971 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین