پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۵۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مردم نمی‌توانند حذف کنکور را بپذیرند، گفت: ورود داوطلبان به دانشگاه و برگزاری کنکور در جامعه ما بحثی فرهنگی است.

شعار سال: علی زرافشان درخصوص شرایط لازم برای حذف کنکور، گفت: در صورتی که حذف کنکور مدنظر است باید قانونی که به تصویب مجلس رسیده تغییر کند؛ پس از سال 97 مجلس باید قانون جدیدی در این خصوص ارائه دهد چراکه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و آموزش عالی، کنکور را به رسمیت شناخته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در قانون فعلی، سه روش برای پذیرش دانشجو وجود دارد؛ یکی از روش‌ها از طریق سوابق تحصیلی است در حالی که دو روش دیگر سابقه تحصیلی و دروس عمومی و دیگری سابقه تحصیلی و دروس عمومی و تخصصی است؛ بنابراین پذیرش دانشجو در دو روش این قانون با برگزاری کنکور همراه است.

برگزاری کنکور در جامعه، بحثی فرهنگی است

وی بیان کرد: در ابتدای امر قانون حذف کنکور تصویب شد اما پس از بررسی نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، این قانون به سنجش و پذیرش دانشجو تغییر پیدا کرد چرا که ورود داوطلبان به دانشگاه و برگزاری کنکور در جامعه ما بحثی فرهنگی است.

جذب دانشجو به مکانیسم قابل اعتنایی نیاز دارد

زرافشان اظهار کرد: مردم نمی‌توانند حذف کنکور را بپذیرند؛ در ایران برای صندلی‌های دانشگاه‌های معتبر رقابت شدیدی بین داوطلبان وجود دارد به همین دلیل جذب دانشجو به مکانیسم قابل اعتنایی نیاز دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو، ادامه داد: براساس این قانون 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها باید از طریق سابقه تحصیلی تکمیل شود؛ 15 درصد ظرفیت باقی مانده از ظرفیت دانشگا‌ها از دو روش دیگر در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.

در سال 98 اثرگذاری معدل در کنکور به 40 درصد خواهد رسید

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم در کنکور اثرگذار است، گفت: در سال 98 اثرگذاری معدل در کنکور به 40 درصد خواهد رسید؛ در قانون جدید نیازی به برگزاری آزمون هماهنگ و نهایی در تمام سال‌های متوسطه نیست چرا که در این قانون مطرح شده برخی از دروس به صورت هماهنگ برگزار شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان افزود: برای برگزاری آزمون‌های هماهنگ و نهایی آموزش و پرورش باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند که برای انجام این اقدامات به زمان و فرصت بیشتری نیاز دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 19 اسفند 96، کد مطلب: 374474، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین