پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۶۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد زیرا ابهامات موجود در خصوص تعداد دروس امتحان نهایی را برطرف نمی‌کند.
شعار سال: سید حمایت میرزاده با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای کنکور سراسری، گفت: طبق مصوبه مجلس در سال 92، کنکور باید تا سال 97 حذف شود و تا زمان حذف آن تاثیر معدل داوطلبان در کنکور سراسری هر ساله به تدریج افزایش یابد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه مجلس به دنبال اجرایی کردن قانون حذف کنکور و تاثیر بیشتر معدل در نتیجه این آزمون است اما داوطلبان باید به دفترچه‌ای که توسط سازمان سنجش منتشر شده توجه کنند چرا که تمام موارد مانند نحوه تاثیر معدل و مقدار آن در این دفترچه ذکر شده است.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس با نظارت بر عملکرد وزارت علوم و آموزش و پرورش و سازمان سنجش مراحل حذف کنکور را کنترل می‌کنند و در صورتی که تا سال 97 نتوانند کنکور را حذف کنند با آن ها از لحاظ قانونی برخورد می‌کند. میرزاده اظهار کرد: سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد و به برگزاری کنکور علاقه‌مند است چرا که ابهاماتی در خصوص تعداد دروس امتحان نهایی وجود دارد و اگر مایل به حذف کنکور بود این ابهامات را برطرف می‌کرد؛ سازمان سنجش باید تعداد امتحانات نهایی را به درستی و روشنی مشخص کند.
وی ادامه داد: سازمان سنجش تعیین‌کننده تعداد امتحانات نهایی، نحوه و مقدار تاثیرگذاری معدل در آزمون کنکور است و باید تمام تلاش خود را برای حذف هر چه سریعتر کنکور انجام دهد مجلس نیز به عنوان دستگاه نظارتی عملکرد آن ها را بررسی می‌کند و با برگزاری جلساتی با این وزارت‌خانه‌ها مذاکرات لازم را انجام می‌دهد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: سازمان سنجش قانون حذف کنکور را تا به امروز اجرایی نکرده و تمایلی به این کار نیز ندارد اما چون مهلت قانونی تا سال 97 است مجلس فقط با برگزاری جلسات و گرفتن گزارش از مسئولان ذیربط می‌تواند این قانون را پیگیری کند؛ در صورتی که این سازمان‌ها به قانون عمل نکنند مجلس با ابزارهای نظارتی که قانون در اختیار نمایندگان گذاشته با آن ها برخورد می‌کند.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد مطلب: -، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین