پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی معتقد است که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم در حذف کنکور کوتاهی کرده‌اند چراکه تاکنون باید کنکور حذف می‌شد.

شعار سال: علیرضا سلیمی درباره حذف کنکور گفت: وزارتخانه‌ها علوم و آموزش و پرورش در اجرای قانون سنجش و پذیرش برای حذف کنکور کوتاهی کرده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید سریعتر زیرساخت ها را فراهم کند و تا دانش‌آموزان مقاطع دبیرستان بتوانند در آزمون های یکسان شرکت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ورود به دانشگاه در کشور ما با هیچ کشوری در دنیا قابل مقایسه نیست و به خاطر بالا بودن سطح تقاضا، حساسیت‌های اجتماعی و نگاه خانواده‌ها وضعیت خاصی را به وجود آورده است که باید برای حل آن، آسیب‌شناسی اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد.

سلیمی درباره شرایط حذف کنکور گفت: معتقدیم معیارهایی که برای ورود داوطلبان به دانشگاه‌ها تعیین می‌شود باید چند محور داشته باشد؛ اول اینکه عدالت محور و براساس عدالت آموزشی باشد به این معنا که داوطلبان، احساس ظلم و تبعیض نکنند.

وی ادامه داد: دوم اینکه ضوابط و معیارهای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید روشن، شفاف و قابل پاسخگویی باشد و از همه مهم‌تر اینکه یک روش جایگزین قابل اعتماد باید پیدا و به داوطلبان معرفی کنیم.

نماینده مردم محلات در مجلس اعلام کرد: در کمیسیون آموزش کمیته‌ای برای حذف کنکور تشکیل داده‌ایم تا بررسی مستمر اقدامات بتواند حذف کنکور را دنبال کند. دیگر نباید برگزاری کنکور به این شکل استرس‌آور ادامه داشته باشد چراکه نه قانونی است و نه اخلاقی. نباید دانشجویان و خانواده‌ها همچنان نگران کنکور و نتایج آن باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 13 بهمن 96، کد مطلب: 343406، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین